{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål om motorgang
  • #2   26. dec 2019 En parallel twin (på dansk) kører med 360 graders krumtap. Det betyder stemplerne bevæger sig op og ned parallelt (samtidigt). Det betyder også et behov for en tung og effektiv balanceaksel.
    På en tocylindret rækkemotor med 180 graders krumtap, som er den rette betegnelse for den Kawasaki motor, er den modsatrettet stempelgang med til at udligne hinanden, og der er derfor ikke samme behov for en balanceaksel.

    Jeg er udemærket klar over, at parallel twin på engelsk, refererer til alle tocylindret rækkemotorer. Men på et eller andet tidspunkt fik Kawasaki (mfl), ansat folk, som ikke længere kunne oversætte det engelske salgsmateriale selv, og derfor står den motor benævnt som en parallel twin i det danske materiale også.

    Det samme gør sig i øvrigt gældende med det nye danske ord “trellis stel”. Google translate vidste ikke, at det engelske “trellis frame”, betød rørgitterstel, og derfor er ordet opstået i danske brochurer.
    Trellis stel findes ikke.


  • #3   26. dec 2019 Ørepropper

  • #4   26. dec 2019 Der er vist ingen, der laver en 360 graders parallel twin længere (de har ellers en fed lyd). De er alle enten 180 eller 270 grader.

  • #5   27. dec 2019 #4: Nej, BMW F800 motoren er den sidste jeg kan huske. Men den havde sgu ikke en fed lyd

  • #6   28. dec 2019 Jeg synes nu nok en 180 graders rækkemotor kan lyde godt, der skal bare en bulderpotte på. Jeg synes derimod ikke en 360 grader parallel lyder særlig spændende. Kører triumph ikke stadig med dem? 270 grader lyder også fint smiley

  • #7   28. dec 2019 #6: Nej de kører med 270 nu

  • #8   28. dec 2019 #7 der kan man bare se, tak smiley

  • #9   29. dec 2019 yamaha mt 07 har da også 270 graders motor, og den har også en meget fin motorlyd.

  • Mogens P
    Mogens P Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 2
    #10   5. jan 2020 Yamaha xs 650 var også en ægte parallel twin

  • #11   6. jan 2020 #10:
    Den har også den rigtige lyd - som en klassisk englænder smiley


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #12   6. jan 2020 Parallel twin er en betegnelse for en to-cylindret rækkemotor, hvor stemplerne følges ad op og ned (de kører parallelt) Hvis tændingen på en sådanne forskydes 270 gr, kommer den sgu nok til at lyde "fedt" smiley
    Jeg ved ikke med alle de forskellige moderne maskiner, men en gammel Triumph Borneville og BSA Golden Flash, de er parallel-twin (og derned også Yamaha SR650)


  • Mogens P
    Mogens P Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 2
    #13   6. jan 2020 Henning M..... hvordan kan tænding forskydes 270 gr. når begge stempler er i top samtidig. enten tænder de sammen hver anden gang de er i top eller med 360 gr. altså skiftevis.....


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #14   8. jan 2020 Jep, det er jo også derfor, den kommer til at lyde sjovt smiley
    Der er ingen, der tænder samtidig, eller rettere har forbrænding i samme takt. Så har du jo bare en encylindret med 2 kamre.
    Der er dog nogle, der tænder hver gang stemplerne er i top, men den ene cylinder er i udstødstakten, så det sker der jo ikke rigtig noget ved det. Den anden er derimod i forbrændingstakten og her er der brug for gnisten.
    (vi taler kun 4-taktere. 2-taktere er noget andet, men der er krumtappen også forsat 180 gr.)


  • #15   8. jan 2020 Det hedder en twingle, og der var nogen der byggede deres gamle englændere om til det smiley

  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #16   8. jan 2020 Jep, det er jo også derfor, den kommer til at lyde sjovt smiley
    Der er ingen, der tænder samtidig, eller rettere har forbrænding i samme takt. Så har du jo bare en encylindret med 2 kamre.
    Der er dog nogle, der tænder hver gang stemplerne er i top, men den ene cylinder er i udstødstakten, så det sker der jo ikke rigtig noget ved det. Den anden er derimod i forbrændingstakten og her er der brug for gnisten.
    (vi taler kun 4-taktere. 2-taktere er noget andet, men der er krumtappen også forsat 180 gr.)


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #17   8. jan 2020 Jep, det er jo også derfor, den kommer til at lyde sjovt smiley
    Der er ingen, der tænder samtidig, eller rettere har forbrænding i samme takt. Så har du jo bare en encylindret med 2 kamre.
    Der er dog nogle, der tænder hver gang stemplerne er i top, men den ene cylinder er i udstødstakten, så det sker der jo ikke rigtig noget ved det. Den anden er derimod i forbrændingstakten og her er der brug for gnisten.
    (vi taler kun 4-taktere. 2-taktere er noget andet, men der er krumtappen også forsat 180 gr.)


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #18   8. jan 2020 Jep, det er jo også derfor, den kommer til at lyde sjovt smiley
    Der er ingen, der tænder samtidig, eller rettere har forbrænding i samme takt. Så har du jo bare en encylindret med 2 kamre.
    Der er dog nogle, der tænder hver gang stemplerne er i top, men den ene cylinder er i udstødstakten, så det sker der jo ikke rigtig noget ved det. Den anden er derimod i forbrændingstakten og her er der brug for gnisten.
    (vi taler kun 4-taktere. 2-taktere er noget andet, men der er krumtappen også forsat 180 gr.)


Kommentér på:
spørgsmål om motorgang

Annonce