{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Skifte dæk (fælgbeskytter) {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at skifte dæk på min VS 750. Jeg har fået skiftet bagdækket, efter meget besvær, men kan simpelthen ikke få fordækket af. Til min ærgelse opdagede jeg at de fælgbeskyttere jeg har købt ved Biltema var for bløde, så dækjernene har "bidt" til i beskytterene, så der er kommet et par mærker i kanten.

Jeg søger derfor et par nye fælgbeskyttere, men jeg synes kun jeg kan se nogle hos Thansen og xlmoto, og de ligner Biltemas til forveksling. Kan i anbefale nogle bedre? Evt et sted der vil skifte dækket billigt i nærheden af Kbh.


Kommentarer på:  Skifte dæk (fælgbeskytter)
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #1   10. feb 2020 Dem du køber hos biltema er fine - men hvis ikke du får trykket kanten ordentligt ind på dækket, så vil du bruge for meget kraft for at trække dækkanten ud over fælgkanten.

    Det er ikke beskytterne den er gal med, men din teknik og sikkert også tålmodighed. smiley


  • #3   11. feb 2020 Sajmon. Det kan du nok have ret i, jeg synes ellers jeg sørger for at få den modsatte side af dækket ind mod midten, men det er også kun andet dæk jeg prøver, så hverken teknik eller tålmodighed er alt for god smiley Jeg forstår uanset hvad, ikke rationalet bag, at lave dem i blød plast, det vil under alle omstændigheder give efter hurtigere end hård plast.

    Hans Henrik
    Den eneste forkerte vejledning man kan give, er sgu da at give op. Hvordan tror du dem der har "tjek på det" lærte det i første omgang?


  • #4   11. feb 2020 Tag hjulet med ind og varm det op til stuetemperatur,
    Brug smørelse dækpasta eller sæbe


  • #5   11. feb 2020 Preben
    Jeg tjekkede lige temperaturen i værkstedet, 19 grader, tænker ikke de sidste 2-3 grader gør det store smiley Jeg har brugt autoshampoo/vand 70/30 blanding, det tænker jeg er fint?


  • #6   11. feb 2020 Ja det hjælper altsammen, prøv eventuelt at varme dækket med en varmepistol, så det udvider sig endnu mere

  • #9   11. feb 2020 Hans Henrik
    Har du ikke noget federe at bruge din tid på?

    Don T
    Mange tak, det er sådan nogle rim Shields der jeg søger. Kigger på guiden i morgen


  • #10   12. feb 2020 Don T
    Guiderne er rigtig gode, mange tak. Han beskriver også nødvendigheden af at have den modsatte side af dækket nede i fordybningen hvor egerne er spændt fast.


  • #12   12. feb 2020 Tak for hjælpen Don T. Det lykkedes med den guide du sendte smiley

Kommentér på:
Skifte dæk (fælgbeskytter)

Annonce