{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

Hvilke fejl på cbr 1000 {{forumTopicSubject}}

Skal nok hen og se på en cbr 1000 fra 1998 som har kørt ca 90 tusinde. Er der nogle generelle fejl de plejer at ha og noget jeg skal være obs på? Har hørt noget med at taktkæden har det med at blive for lang men den er vist skiftet for nogle år siden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke fejl på cbr 1000
  • #1   4. apr 2020 Det er nok knastkædestrammeren der er det største problem. På min blev den skiftet ved 60.000 og igen ved 120.000 km. Jeg husker ikke hvad det kostede, men ikke vildt meget.

  • #2   5. apr 2020 Knastkædestrammer og ensretter. Det er det eneste ud over alm sliddele og service

  • #3   5. apr 2020 Som #2 Jesper siger, helt igennem stabil og driftsikker cykel.
    Har selv haft CBR 1000 F og kørt adskellige tusind km, uden problemer.
    Den bliver du helt sikkert glad for...????


  • #4   5. apr 2020 Lyder godt hvis der ikke plejer at være så meget. Er jo en gammel cykel med en del km på bagen.
    Er det dyrt i dele og besværligt at lave hvis der skal kæde til?
    Hvor mange hk har de? Nogen steder står der 136 hk andre steder 113 hk


  • #5   5. apr 2020 136hk. Men nogle importerede kan godt have 98hk eller 116hk

  • #6   5. apr 2020 Som regel er de tyske modeller droslet, til 98 hk, og det synes jeg personligt er for " lidt" til CBR 1000 F's udstråling og køreegenskaber.
    Den fortjener de 135 hk.
    En tur på rullefelt med den, så er du meget klogere.
    Få det "flettet" ind i handlen, hvis ikke sælger kan dokumentere cyklens historik. Det ville jeg gøre , hvis jeg skulle købe..


  • #7   6. apr 2020 Cyklen har kørt i Danmark fra ny

  • #8   6. apr 2020 Fik købt den i dag.. rasler dog i kæden.. Hvor er der billigt at købe taktkæde, strammer og hvad der ellers skal til?

  • #9   6. apr 2020 Mange køber Honda dele her:
    https://www.davidsilverspares.co.uk/
    Om de er billigere end andre, ved jeg ikke. Er du sikker på du selv kan skifte?


  • #10   6. apr 2020 Tak for link.
    Det skulle jeg mene jeg kan. Hvis du ser i min profil har jeg lavet lidt på min gamle mc og så har jeg været automekaniker siden 1998??
    Men altid godt at høre tips og fif fra dem som har rodet neget med cbr??


  • #11   9. apr 2020 Så har motoren været skilt ad.. Fik kontakt ned en svensker i et cbr forum. Han anbefalede at prøve st rense kædestrammeren og ligge den i blød i et døgns tid. Det gjorde jeg. Samlede motoren op igen. Og gav den ny olie og filter og startede motoren op.. Og lyden fra føden var væk.. Havde jeg ikke troet. For kæden larmede rigtig meget..
    Er åbenbart som der samler sig møg og slam i stemplet i opstrammeren så olien ikke kan holde tryk nok i strammeren.
    Fandt også ud af at man kan få et opgrade kit i Holland til 1200 kr med fragt hvor man fjerner olie stemplet i strammeren og sætter opgrade kittet i hvor den kan strammes op manuelt.. Det er efter sigende rigtig godt at køre med.


Kommentér på:
Hvilke fejl på cbr 1000

Annonce