{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.681 visninger | Oprettet:

Mads N
Mads N
Tilmeldt:
18. apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Harley sætter ud {{forumTopicSubject}}

Hej MG,

Jeg har en fin Harley FXR med en Evo 1340 motor, som er begyndt at sætte ud.
Har blot haft cyklen i to måneder og netop shinet den op med ny lak og dele.

Jeg har kørt fint på den i nogle uger (ca 50hm dagligt), men oplever at den pludseligt går ud under kørsel - uanset hastighed/omdrejninger. Den går ud men jeg kan typisk køre starteren lidt tid og så går den igang igen. Problemet har dog været tiltagende og er gået fra at være en enkelt gang på en halv times kørsel, til at være to gange inden fo en km!
Jeg bemærker at den lugter af benzin når den er gået ud/skal startes.

Har tjekket luftfilter som ikke være særlig beskidt, men så at luftindsugning i karburator var godt fugtigt (ved ikke om det er et signal...).

Håber I har nogle diy råd:)

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Harley sætter ud
  • #1   5. maj 2020 luftgennemgang i dækslet på tanken ??

  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #2   5. maj 2020 Altså om den mangler luftgennemstrømning...?

  • #3   5. maj 2020 Har du tændingslås på dashboard ?
    Tror Bodie B mener og den kan trække luft gennem tank dæksel


  • #4   5. maj 2020 Min tidligere Harley 1000 ironhead havde nøjagtig de beskrevne problemer!
    Moderne benzin løsner "grums" i tanken, og dette blokerer gradvis benzinhanen.
    Prøv at løsne benzinslangen fra karburator, og pust så kraftigt med åben benzinhane!
    Med stor sandsynlighed vil du opleve at du får "hul igennem".
    (Grumset pustes tilbage i tanken).
    SÅ, af med tanken, grundig gennem-skylning, samt rensning af benzinhane, afsluttende med et lille benzinfilter mellem tank og karburator.
    Det var dét som løste MIT problem...


  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   5. maj 2020 Mange tak for svarene.

    Jeg har tjekker vakuum og prøvet at starte med løst dæksel - dog uden bedring.

    Prøver at tjekke tilførsel som Lars foreslår.


  • #6   5. maj 2020 Hvis luftindsugning er godt fugtig med benzin har du en svømmer der hænger eller noget andet som får den til at løbe over. Altså hvis den er med karburator. Min Suzuki har lige gjort det samme og det var svømmerhøjden den var gal med.

  • #8   6. maj 2020 Hvordan går den ud ? Som om den mister tænding= går bare ud hurtig. Eller mister den kraft og går langsom ud = så er det måske noget benzin sjov.

  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #10   6. maj 2020 Tak for kommentarerne.

    Jeg har nu prøver at tjekke og benzinslanger til karb, men ændrede desværre ikke noget.

    Prøver nu at kogge på svømmeren som Johnny foreslår. Hvordan er det nu; sætter den sig typisk fast så man blot kan løsne den eller kræver det nye dele? (Er nogle år siden jeg har rodet med det:))


  • #11   6. maj 2020 Strømmede der benzin ud, da slangen blev løsnet?

    Ellers, m.h.t. svømmeren og "nålen" (ventilen som svømmeren påvirker) - så er der 2 åbenlyse ting du bør kontrollere!
    Er selve svømmeren utæt,- er der lidt benzin inden i den, som gør den tungere?
    Er "ventilen" slidt en smule skæv? - Virker forbindelsen fra svømmer til "ventil" korrekt?
    En ny svømmer ventil er en god idé at anskaffe, og gør du det, så køb en som er "Viton tipped" - d.v.s. at spidsen består af en lille "gummispids" som holder absolut tæt, og kan holde til moderne benzin, netop fordi den er lavet af "Viton".


  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   6. maj 2020 Takker.
    ja benzinen strømmede fint ud og jeg kunne igen køre et par hundrede meter før den stoppede. Så fik den lov at dampe af en fem min tid og så kunne den starte og køre hjem igen. Så at den dryppede lidt Benz fra stykket mellem luftfilter og karb.

    Tjekker lige svømmeren:)


  • #13   6. maj 2020 Det dryp du beskriver, er fordi svømmeren ikke lukker ventilen korrekt, og motoren derved "drukner i benzin" - så du har tydeligvis driftstop p.g.a. for meget benzin, og ikke benzinmangel...
    Enten er selve svømmeren for tung nu, grundet at der er trængt benzin ind i den, eller også er "nålen" defekt!
    Køb en ny svømmer, og en ny nål.


  • #14   6. maj 2020 Hvorfor ikke tage kab af og rens den igennem?

  • #15   7. maj 2020 Husk at justere svømmerhøjden,når du sætter ny indmad/ventil i karb og god arbejdslyst smiley smiley

  • #16   8. maj 2020 Eller tændspoler?

  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #17   8. maj 2020 Så fik jeg skilt karburator ad of alt så fint ud - med undtagelse af “armen” som sidder sammen med gaskablet!:) det var helt rustet sammen og tyder på at den ikke altid kan hoppe tilbage, da fjederen sidder i spænd. Jeg fik renset det ned så det blev fint og mangler nu bare at prøvekøre:) giver melding bagefter;)

    profilbillede
  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #19   8. maj 2020 Nåååå... jeg fik testet, men desværre uden bedrring (!)
    Som sidste træk tjekkede jeg gnisten på tændrørene, som virkede fine. MEN bemærkede så at foretage tændrør var fuldstændig sort og ingen tegn på benz.... !
    Er ved at løbe tør for ideer. smiley


  • #20   8. maj 2020 Hvis tændrørene er sorte får den for meget benzin

  • #21   8. maj 2020 Har du evt et billede af tændrøret?

  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #22   10. maj 2020 Det er lidt svært at se på billederne...

    profilbillede
  • #23   10. maj 2020 De bliver sgu ikke sodet til af ingen benzin.

  • #24   10. maj 2020 Det tændrør har fået rigelig benzin ….. Prøv lige med to nye tændrør de kan være færdige efter at have været druknet

  • #25   10. maj 2020 Den får klart for meget benzin. Få fixet dine karburatorer.

  • #26   10. maj 2020 Er der forresten gnist på røret?

  • Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #27   29. maj 2020 Hej alle,

    Mange tak for hjælpen.
    Jeg vil som afslutning på denne tråde lige meddele hvad fejlen var, så andre brugere kan få brug heraf.
    Det viste sig at være en periodisk fejl på tændingsanlægget, som dermed skulle skiftes.
    Det kostede lidt knaster, men nu spinder den som en mis.

    Mange tak for hjælpen.


Kommentér på:
Harley sætter ud

Annonce