Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  92 oktan og 95 oktan
  • #1   15. jan 2008 okay,
    Tak

• #2   15. jan 2008 - her er en påstand

Oktan 92 findes ikke mere fysisk - alle standere med 92 oktan er altid sammen med 95 oktan - altså findes der kun 95 oktan - det eneste der skiller dem er prisen
    Så derfor - hvor begge standere findes (92/95) vælg 92, pga prisen, og du får 95 oktan i tanken

Nogen der kan modbevise dette ?

• #3   15. jan 2008 Torben S: Korrekt at der på NOGLE tankstationer er 95 oktan i begge standere, men det gælder ikke alle.
    Har set tankbiler fylde på forskellige tanke i jorden fra forskellige beholdere.
    Men på de mindre tanke er det ikke utænkeligt.

• #4   15. jan 2008 Jesper [Lyngby] P har ret. Har en kammi, der styrer en tank og har været ved flere forskellige selskaber...han siger det samme. Tjek evt. efter hvor mange påfyldningsstudser (eller hvad det hedder) der er til stationens underjordiske tanke.

• #5   15. jan 2008 det meget omstændeligt pga 3 oktan , hvis man er nervøs kan man købe oktanboost til omkring 150kr for en liter , det giver lige et ekstra pift smiley

• #6   15. jan 2008 Ingen problem med at blande. En af mine venner blandede 25% diesel i sin tank og hans ER6'er kørte fint selv med den blanding.

• #7   15. jan 2008 Mange tankstationer bruger samme hane til både 92 og 95. Du får dog ikke oktan 95 når du betaler for 92.. Der kommer kun oktan 92 ud og så når du tanker oktan 95, bliver der tilsat et oktanboost som hæver oktantallet 3 point.. (Har jeg læst)

• #8   15. jan 2008 mht. gammel benzin ......... har aldrig oplevet gammel benzin ?????
    fik engang en oldsag af en puch ms 3gear med saft på tanken den havde stået stille temmeligt længe men der var saft (uden alger og lignende) på tanken og nyere gnist i tændrøret
    den strtede da også ret hurtigt , hvordan kan man vide at benzinen er for gammel ? så vidt vides er benzin i forvejen temmeligt gammel den dag den pumpes op som råolie og smides afsted til raffinaderi og har aldrig set tankstationer skilte med "sidste salgsdato" eller holdbarheds dato på deres tanke
    ??????
    ja jeg spørger bare

• #9   15. jan 2008 sPiRiLLeN på COKE .

hmm Ja kom til at tænke på at det kunne være deres form for sidste salgs dato når de køre priskrig hvem ved....

GRINER

• #10   15. jan 2008 haha ja .......... det står måske ligefrem under tanken , at benzinen skal drikkes på stedet ?

• #11   15. jan 2008 sPiRiLLeN på COKE .

Jeg har oplevet gammel benz. Benz. indeholder mange flygtige stoffer. Da jeg hev min priller ud i foråret havde den en lav tomgang. Så jeg satte den lidt højere. Da jeg så havde kørt det gamle benz af og fik noget nyt på, så sted tomgangen et par 100 omdr.

Kan også tydeligt mærke det må min gamle MS 50 og min Kreidler RMC. Kører ikke så meget på dem, så stofferne i benzinen fordamper og de kører helt tydeligt dårligere.

Mvh.
    Martin

• #12   15. jan 2008 nope der sker intet... kun det at 92 oktanen bliver opgraderet smiley

• #13   15. jan 2008 så det måske fordi jeg har stofferne i en bærepoSe ved siden af smiley

• #14   15. jan 2008 Nærmest alle japanere er specificeret efter US-normer.

De kan køre ned til 87 eller 89 okt. Herefter er resten religion smiley

Kommentér på:
92 oktan og 95 oktan

Annonce