{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Overfyldt olie {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Jeg er kommet til at overfylde min yamaha xj 600 n med olie, så det har pisset ud af overløbslange og også ved luftfilteret. Øv.
Jeg har bestilt et nyt luftfilter (det skal nok blive spændende at skifte ;)), men jeg er også i tvivl, om jeg bør skifte mere? Og om jeg i det hele taget kan køre på den indtil luftfilteret er skiftet?
Jeg har hevet en del af olien op af maskinen (købte et tømmesæt til en græsslåmaskine, og det virkede), men jeg kan stadig ikke få en ordentlig læsning af olien i skueglasset. Hvordan kan det være? - Olien var lyserød, måske for gennemsigtig eller???
Vh Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overfyldt olie
  • #1   28. maj 2020 Vip den fra side til side og se hvor olien er, det tager nogle minutter før du kan se det.
    Hvorfor ikke bruge bundproppen, tømme olien af og hælde korrekt mængde på ?


  • #2   28. maj 2020 ja hvorfor ikke bare skrue bundproppen ud ??? næh luftfilter er nok at skifte

  • #4   28. maj 2020 Tak for svar. Jeg har suget en del op, men skal vist have lidt mere tappet. Hvad tænker I om at køre med et beskidt/olieret luftfilter, er det super kritisk?

  • #6   28. maj 2020 Så længe det kun er olie der sidder i luftfilteret er det ikke skadeligt. Men det lyder som en voldsom overfyldning - det ville jeg være mere bekymret for. Hvis olien er gammel, bliver den mørk og ny frisk olie er typisk lyse brun/rødlig. Men uanset alder på din olie, kan du se niveauet i glasset. Det lyder til at du skal have mere olie ud.

  • #7   29. maj 2020 Er det fordi du vil spare bundproppakningen, at du ikke dræner det hele? Du kan jo bare hælde på igen bagefter. Hvis der kommer olie ud af luftfilteret, har du haft motoren tørnet. Mon ikke rørene er fyldt?

  • #8   29. maj 2020 Igen tak for svar. Steen A, du skriver at motoren måske er tørnet, hvad betyder det, og hvilke rør kunne være fyldt med olie?
    Jeg har nu tømt den, og den lyder super godt. Når den er kold er det lidt svært at se niveauet, men når jeg tænder den, er niveauet på halv, som det skal være. Men er det rigtigt, eller skal man aflæse når den er kold? (Jeg er godt nok ikke så velbevandret i alt det her, så igen tak for hjælp.
    Mvh Rasmus


  • #9   29. maj 2020 Der er måske forskel på hvordan den skal stå parkeret men under alle omstændigheder skal cyklen være slukket. Min skal stå på centralstøttebenet dvs så vandret/lige som muligt.

  • #10   29. maj 2020 Man skal kunne aflæse olieniveauet ved stilstand. Når motoren kører kan oliestanden stå en del lavere, fordi olien er ude i hele systemet. På min motorcykel (uden centralstøtte) skal oliestanden kontrolleres når cyklen står lodret på begge hjul - og altså ikke hælder til siden på støttebenet.
    Noget tyder på, at der er stadig er for meget olie på, hvis du ikke kan se en tydelig linje i glasset, når motoren ikke kører.


  • #11   29. maj 2020 Anskaf dig en instruktionsbog til cyklen. I den står hvordan du tjekker oliestand, skifter olie og garanteret mange andre gavnlige ting du får brug for.

Kommentér på:
Overfyldt olie

Annonce