{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Motor problem {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige startet min MC op efter vinter klargøring, men har nu et problem jeg ikke lige ved hvad kan skyldes.
Det er en v2 motor
Når jeg starter motoren starter den egentlig ok, men er meget hård i motor gang og hele cyklen vibrerer voldsomt, mere end den plejer.
Når jeg så vrider i håndtaget tager den modvilligt omdrejninger, hvorefter den enten begynder at prutte sorte røgskyer og går derefter i stå. Starter igen efter et par forsøg, stadig med hård motor gang.
Har tjekket og renset karburatorerne, der er fin kompression, og der er fin gnist på tændrørene.
DOG er det forreste tændrør tørt/hvidt og det bagerste er vådt/sort.
Nogen der har en ide?


Kommentarer på:  Motor problem
  • #1   30. maj 2020 Der vælter brændstof ind på den bagerste cylinder, så den ikke kan forbrænde det.

    Simpelt at stille diagnosen, med alle de oplysninger du har leveret..


  • #2   30. maj 2020 Måske en svømmer der hænger

  • #3   31. maj 2020 Den ene cylinder får alt for lidt brændstof og den anden får alt for meget.
    Af med begge karburatore og tjek dyserne for snavs og tjek bundkar for vandperler.

    Slut af med at tjekke choker, vakumspjæld og svømmerventil.


  • #4   31. maj 2020 Husk at tjekke hvis der er kommet benzin i olien for du start den igen..

  • #5   31. maj 2020 Jeg har haft begge karburatorer af, renset og justeret dem, begge pilot skruer er sat til standard i indstilling
    Der er ny olie og frisk benzin.
    Der er 16 bar kompression hvilket er rigeligt.
    Der er gnist på begge tændrør.
    Nyt.
    Har i dag målt på begge udstødninger og den viser 50 grader på de ene og 20 på den anden efter Ca 30 sekunder.
    Pillede luftfilteret ud af luftfilterkassen, det viste sig at luftfilteret var vådt af benzin fra den forreste cylinder.


  • #6   1. jun 2020 Har du justeret på dine svømmer da du havde det skilt af ?, har jeg self haft gjort, og fik det gjort forkert, så smed den også en masse benzin op i filteret, indtil der gik ild i det smiley

  • #7   1. jun 2020 Jeg har nu fået løst problemet, det viste sig at af uforklarlige årsager havde udstødnings knastakslen hoppet 4 tænder bagud på knastkæden...
    Nu kører den som den skal...
    Dog er der dukket et nyt problem op...
    Når jeg sætter den i gear hopperden fint i gear, men den bliver ved med at trække på baghjulet når jeg tager koblingen... Den er justeret efter servicemanialens forskrifter


  • #9   1. jun 2020 Forkert justeret.
    Forkert olie.
    Skæve plader.


  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #11   4. jun 2020 Der kan være kommet lidt rust på koblingspladerne - så den skal bare ud at køre smiley


Kommentér på:
Motor problem

Annonce