1.850 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Eger/ justering min fælg er ikke helt rund. Eger/ justering min fælg er ikke helt rund.

Er der en i jylland der kan hjælpe mig med at justere eger på min Intruder vs 800. da der kom nyt fordæk hoppede dækker og vi kunne se at hjulet ikke er 100 rundt.

Jeg har fået at vide at man godt kan justere det ved at spænde og løsne eger, men jeg ved ikke hvordan og det gjorde mekanikeren ej heller hos mc forhandler, han var ret ny i faget.

Jeg bor i Haderslev men kører gerne og betaler selvfølig også for det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eger/ justering min fælg er ikke helt rund.
  • #1   2. jun 2020 Du kan selv - det er ikke så svært, blot tålmodighedskrævende...
    Hvis det ikke er ret meget skævt, burde du kunne rette det op siddende på cyklen .Så du klodser cyklen op, så hjulet kører frit, og cyklen ellers er tøjret og står stabilt!
    Med kridt eller hvid pen, mærker du op, dér hvor hjulet er ovalt, og "for småt" - nu skal du tvinge fælgen udad, og det gør du ved at benytte en lille svensknøgle, og stramme gradvist på det antal egere, som dækker skævheden på modsatte side.
    Du vil opdage, at du sandsynligvis opnår at dér hvor fælgen var for "stor" trækkes den gradvist indad...
    Som sagt, et tålmodigheds arbejde, som du sagtens kan klare - men regn med et par timers frustrationer, indtil du pludselig "ser lyset"!
    Og husk, at niplerne strammer når du kører mod uret med svensknøglen, og løsner når du kører med uret - god fornøjelse...

• #2   2. jun 2020 Var der ikke det samme problem før du fik skiftet dæk, så er det den "Mekanikker" der har haft fat i den som skal lave det!! Så kør tilbage til fuskeren og råb højt og længe, fortæl ham at du hænger ham ud alle steder hvis han ikke afhjælper det - men selvfølgeligt skal du ikke jamre hvis der var noget før smiley

• #3   2. jun 2020 Jeg har ikke haft den ret længe Tom, den var flad og der var mange revner i fordæk samt det var 13 år gammelt, så han havde ikke mulighed for at opdage det før.
    Men han sagde med det samme an han intet vidste om det, havde kun været udlært 2 år og det lærte man ikke mere på skole.

• #4   2. jun 2020 Ok, hvad hvis de sidder for fast, har sprøjtet ved samtlige eger med rust løsner, den er jo trods alt fra 93 min maskine, og det er fælget nok også.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #5   2. jun 2020 Det er fordi det hedder "en fælg"...

• #7   2. jun 2020 Mekanikeren har jo taget forbehold fra start for, at han kun kunne påtage sig selve dækskiftet. Så man kan ikke hænge ham op på, at han uden beregning skal rette hjulet op og evt udskifte eger.

• #8   2. jun 2020 Mekanikeren melder jo ud hvad han kan og ikke kan, det er sgu da meget rart at nogen kan finde ud af det.
    Ville gøre som du gør her, led i nogen klubber eller fora. evt ring til nogen forskellige forhandlere.

• #9   2. jun 2020 #7+8 I mener altså at man skal spørge ind til hvad et værksted kan "klare" og ellers er det på egen kappe????????????? Når man læser jeres svar og tråde, tror jeg vi stod med et par hjerneblødninger vis det skete for jer, nej vent lidt, det kunne jo ikke lade sig gøre, det kræver jo at man har en h...... smiley

• #12   2. jun 2020 Jeg ville i dagens Danmark ikke forvente mekanikerne kunne spænde et egerhjul op fra bunden,går der en ældre gut, Hans Henrik, på værkstedet, så var der måske en chance, hvis ikke han var sur og vrissen som førnævnte smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #13   2. jun 2020 Westside Racing kan.

• #14   3. jun 2020 #9 når man læser dine svar og kommentarer opdager man hurtigt, at "tom" ikke har så meget med et navn at gøre, men snarere beskriver indholdet af dit hoved. Og så er det heller ikke så svært at gætte hvad L-et kan stå for... (et ord på fire bogstaver).

Men mekanikeren kan jo, evt. pr kulance tilbyde at sætte det gamle dæk på igen og så overlade det til Jytte at finde et andet værksted.

• #15   3. jun 2020 Hvis En sikkerhedsfeature som egerne er rustet..! Er det så ikke tid til at få dem skiftet ?
    Måske endda med nogle rust fri..
    Der findes fagfolk landet over.. a’la
    http://www.mcservice.dk/

• #17   3. jun 2020 Aij.. det lyder vildt.. ‘dækket raspet af i fælgen’ .!! ??

Alligevel en grim sætning lige dér... smiley

(Sorry jeg skrev rustfri, herover (Findes jo ikke.!)
    mener selvfølgelig Rustfast..)

• #18   3. jun 2020 Hvis de får noget DeBlock fra Innotec er det tænkeligt de kan løsnes

• #20   8. jun 2020 Har nu ringet rundt til nogle af de værksteder der er i min landsdel, dem der kunne lave det har 1 mds ventetid og kunne så ikke garantere det blev godt alligevel.
    så har besluttet at finde et andet fælg og få dækket flyttet over.

tak for indput alle.

Kommentér på:
Eger/ justering min fælg er ikke helt rund.

Annonce