{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Bøvl med suzuki gs500 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har dælme ikke meget mekanik-forstand, men masser af mod til at få prøvet selv inden jeg henter hjælp hos mekanikeren smiley

Sagen er at jeg har en gammel suzuki gs500e fra 99. Da jeg startede den op i år, har jeg en del bøvl (som også nok startede sidste år). Den starter egentlig fint. Har sat nyt batteri på også. Den står ok i tomgang, men når jeg forsøger at accelerere og bare køre alm afsted, mister den fuldstændig kraft og dør ofte. Jeg kan lykkedes mig efter laaaang tid at få den til at komme lidt op i fart, men det er stort set umuligt.

Det et som sagt først når jeg giver gas og forsøger at køre afsted. I tomgang er den ok.

Hvad dælen kan det være?
Luftfilter der skal skiftes?
Vand i benzinen?
Jeg har åbnet og lukket til benzin tanken for at se om det kunne være fordi ventilhullet var stoppet, men uden held.

Er der et sted jeg selv kan forsøge at fejlfinde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøvl med suzuki gs500
  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 122
    #1   15. jun 2020 Du er nok nødt til at kikke tændrør og tændrørs farve som det første. Læg evt billede op. Jeg gætter på at den går meget mager. Mon det hjælper at give den choker mens du kører?

  • #2   15. jun 2020 Den kan ikke kan godt køre uden choker men det er svært. Hvad betyder det at den "går magert"?

  • #3   15. jun 2020 Så får den for lidt benzin i blandingen af luft/benzin, går den for fed så får den for meget benzin i forhold til luft

  • #4   15. jun 2020 Hvis den kører ad røv til uden choker så får den for lidt benzin.

  • #5   16. jun 2020 Rens tanken og skift benzinfilter. Snup tændrør og luftfilter samtidig. Du har skiftet olie?

  • Kok
    Kok Tilmeldt:
    maj 2011

    MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #6   18. jun 2020 Check for vakuum lækager.

    Du kan (på eget ansvar, det kan degradere gummi delene) spøjte lidt wd-40, eller lignende brændbart spray omkring karburatorene, og se om omdrejningerne stiger ved tomgang. Ellers kig efter revner, sprækker mm i gummi delene omkring karburatorene *men det kan også være inde i karburatorene problemet kan opstå og det kræver at du skiller det ad og kigger systemet igennem.

    http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=71047.0


Kommentér på:
Bøvl med suzuki gs500

Annonce