{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

For meget motorolie på ny mc ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe gerne villet have en offroader, det blev så til en ny en
af slagsen, lidt noget andet med en ung Inder, efter at have kørt på gamle Japaner i mange år. Selvfølgelig skulle jeg lige se efter om der nu også var olie nok på den, da jeg kom hjem med den, og det var der, faktisk alt for meget, så jeg tappede en hel liter af, fordi jeg har hørt det ikke er godt for motoren med for meget olie., og nu er den stadigvæk et stykke over maks stregen i kikhullet, som man aflæser ved at stille den på midterfoden efter lige at have varmet den lidt op. Synes ikke om straks at brokke mig til forhandleren, så derfor, er der nogen der ved om der skal være mere olie på de første 1000 km ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For meget motorolie på ny mc ?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   5. jul 2020 Det skal der ikke. Snak med forhandleren.

  • #2   5. jul 2020 Tusind tak for hurtig svar Sajmon, skønt med svar fra en som ved hvad han snakker om.
    Nu snakker jeg så med forhandleren når jeg skal til 1000 km gratis eftersyn smiley


  • #3   5. jul 2020 Jeg havde nok talt med forhandleren INDEN jeg tappede olie af den.
    Du har sikkert helt styr på om der er korrekt mængde olie på, men får du et motorhavari, kan du være slemt på den, når du har tappen olie af, uden at have givet forhandleren mulighed for at se på den først.


  • #4   5. jul 2020 Pas nu på! Nogen mc skal pinden hænge på kanten af hullet, for at aflæse oliestand.

  • #5   5. jul 2020 Ja men ikke når det er et skueglas alligevel smiley

  • #6   5. jul 2020 Jeg går ud fra at du har set i vejledningen, at motorcyklen skal stå på midterstativet under aflæsning af oliestand...
    Hvis der er udluftning fra motoren op i luftfilterkassen, er der så ikke risiko for at en del af den overskydende olie er blæst der op?


  • #7   6. jul 2020 Tak for svarene. Der står i den medfølgende instruktionsbog hvordan mc skal stå når man aflæser oliestanden, og det har jeg udført til punkt og prikke, har sågar brugt vaterpas for at være sikker på at gulvet var vandret smiley
    #6 Vil lige tjekke om der er olie i luftfilter, grunden til at jeg straks så efter oliestanden var også at jeg syntes at der kom en mislyd fra motor under acceleration, denne lyd er så forsvundet nu, efter olie aftapning, håber da ikke den har taget skade af det.


Kommentér på:
For meget motorolie på ny mc ?

Annonce