Affjedring og justering Affjedring og justering
Hej
Har læst herinde at forkert indstillet affjedring på cyklen kan være årsag til at cyklen begynder at wobble.
Er ikke sikker på det er det korrekte udtryk, men mener når styret pludselig begynder at ryste helt vildt, og kan være svært at få styr på igen.
Har forstået det som at det kun er i ekstreme tilfælde. Så det er ikke lige det jeg er nervøs for.
Jeg har bare når jeg kører tænkt over om min cykels affjedring er korrekt indstillet.
Hvis jeg skulle gætte. Så er bagfjederen god nok, men forgaflen er lidt for blød.
Har ikke haft cyklen særlig længe, og aner ikke hvordan det skal føles hvis det er korrekt.
Den går ikke ned, og banker imod når jeg f.eks kører høj fart og slipper gassen, MEN den går helt i bund.
Er det noget man skal forbi et værksted og have finjusteret, eller er det noget man kan justere med at pumpe luft i, og ramme et vist antal bar per kilo?
Det er en cbr600 fra 94.
På forhånd tak
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
jun 2008
Følger: 19 Følgere: 63 MC-er: 12 Annoncer: 18 Emner: 54 Svar: 528
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.336
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Jeg bor på Lolland Falster, men tænker næsten ikke at jeg er så heldig at der ligger noget i nærheden!?
Mener hvis det er så vigtigt. Så kan det lokale mc værksted vel næsten ikke hjælpe?
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Det er jo desværre igen det med at jeg ikke er sikker på hvor meget den bør vandre ved opbremsning.
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.299
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.130
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 82 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 397
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 214 Emner: 105 Svar: 3.878
sep 2017
Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 47
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Tror dog at jeg vil bruge min dyrt købte erfaring med bilen og høre hvad det koster på værksted inden jeg "gider" gøre det selv. Har en down-hill mountainbike hvor delene kostede 300kr mindre end at få et specielværksted i Jylland til at lave komplet service. Med den prisforskel. Så kan det ikke rigtig svare sig selv at gøre det. Hvis altså det var påkrævet... Har ingen problemer med simmeringe, eller utætheder. Så tænkte det måske bare var et spørgsmål om justering. Der er jo de der små spændende skruer i toppen af forgaflen som skriger skru på mig
#9 Richard jeg har heldigvis ikke problemer endnu. Det var mere en præventiv handling jeg er ude i, og så jeg samtidig kan danne mig et overblik over hvilke ting som kan gøre at jeg ville kunne havne i sådan en situation. Som det der er kommet med lejer, dæk og topboks f.eks.
Mine tanker havde også været på om en styrdæmper ville være en investering som var noget jeg kunne tilføje. Udfra jeres input tænker jeg at det ikke er noget som er en nødvendighed. Min første cbr havde styrdæmper monteret da jeg købte den, MEN den havde også kørt som banecykel. Så var totalt ombygget i motoren.
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.299
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.130
Forslag til at indstille for og bagfjedrene til din vægt finder du mange steder, det engelske stikord er "suspension sag". Men check først, at fjedrene er i orden, eller skift dem til nogle, der passer dig bedre
Affjedring og justering