Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starter eller Relæ???
  • #2   30. jan 2008 Hvis relæet "klikker", tyder det på at det arbejder fint.

Det kan godt være en dårlig stelforbindelse til starteren!

Afhængigt af, hvordan starteren lige står, i forhold til kullene, kræver den forskellig startstrøm for at dreje, og hvis stelforbindelsen ikke er god nok, kan den kke altid trække nok strøm.

Prøv at afmonter stelforbindelsen og rengør kontaktfladerne i begge ender og prøv så igen,om det har hjulpet.

• #3   30. jan 2008 Har haft samme problem nogle gange på min Bol D'ore. Problemet løste sig hver gang ved at lade en times tid på batteriet. Og jo, når den klikkede, så startede den også efter en tre til fem klik.

• #4   30. jan 2008 holder med Anders det lyder helt klart som et stel problem Relæet vil trække "igennem" med 9v så det er ikke spænning på batteriet der mangler

• #5   30. jan 2008 Takker venligst for de hurtige svar. Jeg vil prøve stel-tingen først, og skifte relæet bagefter. Hvis ingen af dem virker, vender jeg frygteligt tilbage...:-)

• #6   30. jan 2008 Hej Hov Holdt:-)

Giver den et lik eller står den og siger Klik-Klik-Klik------

Er det tilfældet fejler hverken starter eller relæ noget som helst. Derimod har du et træt batteri, der ikke kan dreje startmotoren, hvorfor startrelæet leger ringeapparat smiley

• #7   30. jan 2008 Kan den sådan set godt. Når ma har forsøgt et par gange, kan temperaturen i selve batteriet være steget en smule og så afgiver det strøm mere effektivt.

--men det er ikke just, hvad ma kalder en holdbar situation:-)

• #8   30. jan 2008 Jeg udelukker heller ikke, at det kan være relæet, der fejler.
    Men hvis relæet giver et tydeligt klik, er det ofte tegn på, at relæet kan arbejde og der er strøm nok fra batteriet. Ud fra den betragtning er der så kun forbindelsen til selve starteren tilbage i dette kredsløb.

Alt andet lige, så er det da hurtigt og billigt at tjekke stelforbindelsen - Lav evt en midlertidig, ekstra stelforbindelse med et startkabel og se om det har nogen effekt.

• #9   30. jan 2008 Man kan jo lige måle om den giver strøm til startenren, måske udgangen i relæét er færdig

• #10   30. jan 2008 Havde selv det problem sidste år , var lige før jeg havde fået flere grå hår ,,,,, mit problem var kontakten ved koblings grebet , en på de fleste mc`er meget simpel ting , rengøring smøring eller ny , har du en sådan kontakt så afmont ledn og sæt dem sammen så er kontakten ude af funktion.
    GOOD LUCK KELD.

• #11   3. feb 2008 Tak for de mange svar.

Jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke aner, hvad der var galt, men efter adskillelse, rensning og samling, virker det tilsyneladende igen.

Kommentér på:
Starter eller Relæ???

Annonce