1.024 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

startbesvær startbesvær

Hej

Jeg har lidt problemer med at starte min CB 400f, det er kun når den er kold, og lige så snart den har været startet en gang, springer den i gang med det samme hvis man stopper. jeg skal hoppe på kick starteren ml 30 sek og et min før den starter, hvis jeg bruger æter springer den i gang næsten med det samme.

Jeg har skiftet platinner og kondensator, jeg har også skiftert div. dyser o-ringe og nåle i kaburatorene samt synkroniseret den igen, nåle og luftskruerne er stillet som haynes manualen siger er standart position.

som bonus info kan jeg sige at jeg synes ikke at den trækker helt ud på toppen + det virker som om den dør et øjeblik. hvis den får fuld gas hvorefter den kommer lige så stille igen.

til mit spørgsmål, er der nogen der har et bud på hvorfor den er sådan??

er det fordi nålen står for lavt?? eller har det noget med luftskruen at gøre? eller er der nogen der har et helt andet bud?

på forhånd tak for hjælpen Carsten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  startbesvær
  • #1   31. jan 2008 for lidt benz plejer tit at være problemet med koldstart besvær.

• #2   31. jan 2008 ok = hæv nålene og synkroniser igen?

• #3   31. jan 2008 Tror det er et ret kendt fænomen på gamle cykler!
    Min gamle Bol 'd Or havde det på samme måde.

Grundlæggende vill jeg nok få skiftet tændrørene, hvis de er ved at være oppe i alderen, de er en væsentlig faktor under opstart.

Proceduren som jeg brugte var flg.
    -Fuld choker
    - kør kortvarigt på starteren/træd 1-2 gane på kickstarteren.
    - Lad den stå i 30 sek (for at lade lidt benzin løbe ned i kammeret
    - kør kortvarigt på starteren/træd 1-2 gane på kickstarteren.
    - Lad den stå i 30 sek (for at lade lidt benzin løbe ned i kammeret
    - kør på starten/træd på kickstarteren og jeg vil gætte på, at den "springer" igang. smiley

• #4   31. jan 2008 og ikke noget med at røre gashåndtaget, før den er igang! smiley

• #5   31. jan 2008 Vil helst ikke lyde kloger end jeg er, men har dog lært en ting af bitter erfaring. Og denne erfaring har jeg anvendt de sidste mange år, om det så gælder mc, plæneklipper, motorsav ol. Benzin kan blive for gammel. Oktanholdig benzin holse tre mdr. max og blyfri må ikke blive ældre end en måned gammel. Lyder måske åndsvagt, men prøv det især når i skal klippe græs første gang til sommer. Dyret springer i gang med nyt benzin, hvor jeg før i tiden skule rykke i snoren til min arm var ved at falde af. Så Carsten, har du gammel benzin i tanken so alle os andre?

• #6   31. jan 2008 Som Henning P skriver, så er det en glimrende måde at tjekke karburatorinsdstillingerne i hele spektret, ved at kigge på "øjebliksbilledet" af tændrørene.
    Men ikke noget med, at køre ind til siden og så slukke! Når du har kørt lidt med et bestemt omdrejningstal, så er det ind med koblingen, tag dødmandsknappen og rul ind.

Mht.. med din mangel på effekt ved fuld gas, kan det godt være din nål der skal løftes en smule. Ved fuldgas, bør det være din hoveddyse der sætter begrænsningen, men da du skriver, at den kommer stille og roligt, så er der nok ikke en begrænsning i dysen. men måske stemplet som ikke løfter nålen helt fri af dysen eller at dit svømmerhus bliver tømt for hurtigt.

• #7   31. jan 2008 Har du prøvet at tage en kompritionsprøve på din motor?

• #8   31. jan 2008 nej ingen kompritionsprøve

tændrør har kørt max 1000 km

kører på den hver dag, har lige fået just ventiler, og som sagt nye dyser i kaburatoren,

Kommentér på:
startbesvær

Annonce