startbesvær startbesvær
Hej
Jeg har lidt problemer med at starte min CB 400f, det er kun når den er kold, og lige så snart den har været startet en gang, springer den i gang med det samme hvis man stopper. jeg skal hoppe på kick starteren ml 30 sek og et min før den starter, hvis jeg bruger æter springer den i gang næsten med det samme.
Jeg har skiftet platinner og kondensator, jeg har også skiftert div. dyser o-ringe og nåle i kaburatorene samt synkroniseret den igen, nåle og luftskruerne er stillet som haynes manualen siger er standart position.
som bonus info kan jeg sige at jeg synes ikke at den trækker helt ud på toppen + det virker som om den dør et øjeblik. hvis den får fuld gas hvorefter den kommer lige så stille igen.
til mit spørgsmål, er der nogen der har et bud på hvorfor den er sådan??
er det fordi nålen står for lavt?? eller har det noget med luftskruen at gøre? eller er der nogen der har et helt andet bud?
på forhånd tak for hjælpen Carsten
dec 2005
Følger: 50 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 921
jan 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 149
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Min gamle Bol 'd Or havde det på samme måde.
Grundlæggende vill jeg nok få skiftet tændrørene, hvis de er ved at være oppe i alderen, de er en væsentlig faktor under opstart.
Proceduren som jeg brugte var flg.
-Fuld choker
- kør kortvarigt på starteren/træd 1-2 gane på kickstarteren.
- Lad den stå i 30 sek (for at lade lidt benzin løbe ned i kammeret
- kør kortvarigt på starteren/træd 1-2 gane på kickstarteren.
- Lad den stå i 30 sek (for at lade lidt benzin løbe ned i kammeret
- kør på starten/træd på kickstarteren og jeg vil gætte på, at den "springer" igang.
maj 2004
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 59 MC-er: 13 Emner: 202 Svar: 806
maj 2004
Men ikke noget med, at køre ind til siden og så slukke! Når du har kørt lidt med et bestemt omdrejningstal, så er det ind med koblingen, tag dødmandsknappen og rul ind.
Mht.. med din mangel på effekt ved fuld gas, kan det godt være din nål der skal løftes en smule. Ved fuldgas, bør det være din hoveddyse der sætter begrænsningen, men da du skriver, at den kommer stille og roligt, så er der nok ikke en begrænsning i dysen. men måske stemplet som ikke løfter nålen helt fri af dysen eller at dit svømmerhus bliver tømt for hurtigt.
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
jan 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 149
tændrør har kørt max 1000 km
kører på den hver dag, har lige fået just ventiler, og som sagt nye dyser i kaburatoren,
startbesvær