{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Ny knastkæde? {{forumTopicSubject}}

Jeg står lidt i et dilemma
Jeg har fået en Kawasaki zx10r fra 2004 i en byttehandel. Der var ingen mislyde da jeg prøvede den ved sælger. Men da jeg kom hjem og kørte en lang tur begyndte den at rasle fra motoren. Jeg kørte den ud til rydberg mc og fik den tjekket igennem. De fandt ud af det var knastkæden der raslede så den fik ny knastkædestrammer. Da jeg fik den tilbage og kørte i en times tid kom lyden igen. Så det alså kun når den har kørt i en times tid og bliver helt varm. Jeg kørte der ud igen og snakkede med mekanikeren der havde skiftet den. Han sagde det nok var kæden der var ved at være slidt. Og der ikke var andet at gøre end at skifte den. Men da jeg så snakkede med en anden der ude fra fik jeg at vide jeg bare skulle køre med det og at de aldrig havde oplevet at kæden springer.
Hvem skal jeg lytte til mekanikeren der siger jeg skal få den skiftet eller den anden der siger der ikke sker noget ved det. Jeg kan godt leve med lyden men gider ikke motoren lige pludselig går til


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny knastkæde?
  • #1   31. okt 2020 Det er vel mest et spørgsmål om du kan leve med uvisheden.
    Ny kæde, så ved du at der ikke lige pludselig lyder en fæl lyd fra motoren.
    Kører du med den gamle vil du sandsynligvis sidde og spekulere på, om det er på denne tur, kæden sprænges.
    Og det er vel at mærke på hver eneste tur du kører.


  • #2   31. okt 2020 ville skifte den, og altså det er ikke en værre operation ville i hvertfald ikke risikere at køre rundt med sådan en tikkende bombe i motoren, for springer den så er det nok ny kværn

  • #4   31. okt 2020 Øhhh HH,
    hvad skulle det hjælpe på hvis kæden er blevet lang og træt?


  • #6   31. okt 2020 Hvor meget har den da kørt?

  • #7   31. okt 2020 Lyder som om du skal køre en tur forbi Brian Roy

  • #8   1. nov 2020 Den har kørt 48000km.
    Og det er en manuel strammer de har sat på. Jeg ved ikke hvorfor han ikke spændte den noget mere han sagde at den godt kunne spændes noget mere.


  • #10   1. nov 2020 Kender du service historik på den?
    Når du skriver at du skal køre en times tid før du oplever det kunne jeg godt tro at det måske har noget med olien at gøre - eller en oliekøler der er fyldt med fluer og andet godt fra de sidste 15 år ??
    Ved du hvilken olie den kører med?


  • #11   12. nov 2020 obs ! prøv at stramme den en 1/4 omgang af gangen. hvis du strammer den for meget vil der være en turbinelyd ved høje omdrejninger når du motorbremser og lukker ned fra gasen. så skruer man bare lidt tilbage stilleskrue.
    Jeg har selv en manuel knastkædestrammer på min Honda cb 750 fra 1976 de rasler altid fra ny. og back in the day skiftede alle til manuel knastkædestrammer når de kørte roadrace og drag race.

    Havde en Honda cbr 600 fra 1992 hvor jeg skiftede til manuel knastkædestrammer, den havde gået 52.000 km og efter det raslede den ikke mere i tomgang.

    Bemærk når du juster manuel knastkæde strammer, kontroller ventiler spillerum bagefter. kan ikke huske om din kawa har vippearme eller shims.
    Jeg oplevede på min honda vippearme ændrede sig en lille smule efter og jeg justerede med søgerblade bagefter.

    Obs ! der findes mange YouTube videoer hvor de montere knastkæde strammer.

    hilsen Kenneth


    profilbillede
Kommentér på:
Ny knastkæde?

Annonce