{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Martin D
Martin D
Tilmeldt:
30. dec 2020
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4

Yamaha TZR125 vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg har købt min første motorcykel Yamaha TZR125 for ca. et år siden. Det er en 2006 model og kørte super fint henover sommeren.

Den har hele tiden stået i garage og ikke haft udfordringer med at starte. Har også klargjort den til vinteropbevaring. Dog her forleden efter jeg har været ude at køre på den. Så dagen efter ville den ikke starte.

Efter et pr. Forsøg på starteren med og uden choker. Kunne jeg se at batteriet var afladt. Jeg har forsøgt følgende men har ikke kunne få motorcyklen oppe at køre.

- opladt batteriet, hvilespænding på 12,7. Starter lyder som normalt.
- forsøgt at fjerne pære for at se om det skulle være mangel på strøm, men ingen forskel.
- tjekket benzin slange, ser fin ud.
- tjekket benzin tank, rigeligt i.
- tjekket olie, ser fin ud.
- tjekket kaburator, ser normal ud som da jeg købte den.
- tjekket filter kasse, ser normal ud.

Er der nogle der måske har nogle gode ideer, som jeg kan forsøge?

På forhånd tak

Mvh
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha TZR125 vil ikke starte
  • #1   30. dec 2020 Folk plejer at skrive: tjek tændrør. Er der gnist?

  • Martin D
    Martin D Tilmeldt:
    dec 2020

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   30. dec 2020 Hej Claus

    God ide, lad mig lige prøve imorgen.

    Takker.


  • #3   30. dec 2020 Og er tændrøret vådt af benzin eller helt tørt?

  • Martin D
    Martin D Tilmeldt:
    dec 2020

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   30. dec 2020 Hej Andreas

    Tidligere da jeg tjekkede var den lidt våd, og helt sort. Ved ikke om det kan skyldes at jeg forsøgte er pr. Gange med choker da batteriet afladte


  • #5   30. dec 2020 #4 hvis det lugtede af benzin, så mangler den nok gnist. Det kan godt være lidt sort og snasket på en totakter smiley men kontroller gnist og lugt til tændrør. Evt rens tændrøret godt af og sæt gnistgab.

  • #6   31. dec 2020 Nyt tændrør..

  • Martin D
    Martin D Tilmeldt:
    dec 2020

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   31. dec 2020 Hej alle

    Her til morges tjekkede jeg tændrør ingen gnist. Ser ud til at jeg havde slidt den op da batteriet blev afladt og forsøgt at tænde.

    Jeg har dog nu fået liv i motorcyklen igen :D!!

    Jeg ventede med at sætte en ny tænding i til ca. en time efter, da jeg havde læst på nettet at hvis man havde forsøgt for mange gange at tænde, så kunne det ske at der ville være benzin eller andet som skulle dampe af. Derefter satte jeg en ny tænding i og den tændte som en drøm. Men jeg lod dog mærke til at den var noget ujævn i lyden fra udstødningen, så jeg tjekkede udstødningen og det ser ud til at udstødningsholderen var rustnet/knækket. Så jeg gennemgik de fleste check points.

    - tændrør ny (ok har gnist)
    - batteri 12,7 hvilespænding selv om stået i garage, natten over.
    - olie ok
    - luftfilter ok
    - kaburator bundkar blev tømt.
    - tømt benzin af og fyldt nyt i.
    - sat ny holder på udstødning og målt compression ok.
    - tjekket dæktryk ok.

    Nu lyder den og virker normal igen smiley tak alle sammen!

    Vil i anbefale at man fjerner batteriet her i opbevaringsperioden? Når jeg læser rundt omkring er der blandet meninger på dette punkt.

    Batteriet der er i motorcyklen er 3 år gammelt og har hvilespænding på 12,7 natten over


  • #8   31. dec 2020 Hvis man kører totakter har man altid et frisk tændrør med smiley

  • #9   31. dec 2020 Du behøver ikke tage batteriet af om vinteren. Hvis der er noget elektronik, der hele tiden bruger en smule strøm, kan man afmontere en af terminalerne. Der står ofte i instruktionsbogen, at hvis motorcyklen står stille i flere måneder, bør man koble det fra. Men lad det sidde og tjek en gang om måneden, om det behøver opladning.
    Hvis batteriet er gammelt og træt, skal det måske udskiftes til næste år.


  • #10   4. jan 2021 gad godt have sådan en, det er en fed maskine

  • Rolf L
    Rolf L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 2 Svar: 8
    #11   6. jan 2021 Hej Martin D
    Du skrev( Jeg ventede med at sætte en ny tænding i til ca. en time efter,) Hvad var det du satte til? En tænding hvad er det?


  • #12   6. jan 2021 Han ventede en time med at dreje nøglen på ON, for at lade benzinen fordampe.

  • sven V
    sven V Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   6. jan 2021 Herlig cykel at starte på. Vær altid frisk på at skite tændrør eller tørre det af. Mvh gammel gt350. Gt750. Rd 250 rd350 rd400 kører

  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #14   6. jan 2021 Ja, starteren kører bedst, hvis dæktrykket er korrekt. smiley

Kommentér på:
Yamaha TZR125 vil ikke starte

Annonce