{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

BMW R80 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Så har jeg sgu fået lavet alle småtingene på min gamle BMW.
Jeg har ligeledes fået nyt dæk for og bag. Det er et par Heidenau k60 med slange - vigtig detalje.

Dem ved jeg, at mange af jer andre også drøner rundt på.

Jeg ligger på omkring 2,5 bar (som er anbefalet), men jeg synes godt nok, at dækket er noget hårdt.

Hvor meget dæktryk har I?

M.v.h.
Tobias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW R80
  • #1   13. aug 2021 hej ved ikke lige med din ,men på min r6 med std dæk står der også 2,5 bar og de føles altså også mega hårde synes jeg ,,men ellers står der ikke normalt på dækket hvilket tryk de ca skal have

  • #2   13. aug 2021 Jeg har fulgt denne her.
    Jeg har 4.00 - 18 bag og 3.25 18 for.
    Det er da altid noget, at jeg ikke er den eneste, der føler det sådan smiley


    Jeg har altid haft dæk uden slange. Måske det bare føles anderledes eller noget.


    profilbillede
  • #3   13. aug 2021 Det står IKKE på dækket, der står max tryk dækket er godkendt til. Det korrekte tryk står enten på cyklen eller i manualen til cyklen smiley

  • #4   15. aug 2021

    profilbillede
  • #5   16. aug 2021 @Tobias: Som Andreas og Klaus er inde på giver den tabel du linker til ingen mening at følge. Der er opgivet MAX tryk i dækket, ikke hvad der anbefales at køre med (som vil være noget mindre). Nu ved jeg ikke hvad du kører på , men 4 og 3.25 bar virker af rigtigt meget (og alt for meget) - min skal køre med ca 2.4 og 2.9 (36 og 42 psi), og som Klaus skriver anbefales 2.1 og 2.0 på en R80 med dual sport.

  • #6   20. aug 2021 Nej, det kan jeg selvfølgelig godt se.
    Jeg får lettet trykket (som man siger :D), når vejret tillader det.
    August har dæleme vejret sløj smiley

    Jeg kører pt med 2.3 bag og 2.2. foran.
    Det ryger lige et hak ned.

    Tak for hjælpen, gutter.


Kommentér på:
BMW R80

Annonce