735 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Laste evne, kan den forøges? Laste evne, kan den forøges?

Hej folkens.
Jeg har en lille fin CB 400 fra 81 der må laste 150kg.
Jeg har forhørt mig lidt rundt og mange mener at det er grundet fælgene.
Stjernen er "nittet" fast og det skulle åbenbart være derfor. (se billede)
En ven jeg har, har en Yamaha DT 175 og den må på trods af den lille motor, laste 200kg, og han mener det er egerfælgene der gør forskellen.

Er der nogen der ved om dette er rigtigt, og om man kan købe egerfælge til en gammel CB, eller om man kan gøre andet for at den må laste mere?

Jeg vejer 105kg og har en 10 årig søn på 40kg så det er jo tæt på at han ikke engang må tage med ud og køre en tur på den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laste evne, kan den forøges?
  • #2   8. okt 2021 hvad har det med forøgelsen af laste evnen på min MC at gøre?

• #3   8. okt 2021 1# sikke en dejlig irrelevant historie..
    Uanset om du sætter traktorhjul på den, kommer den ikke til at måtte læste mere end det der står på registreingsattesten.
    Hvis modellen er lavet med andre hjul og godkendt med dem og større lasteevne, så kan du måske finde godkendelsen, skifte hjulene og få den synet og opvejet. Men det er næppe besværet værd. Køb en anden cykel og giv knægten en tur smiley

• Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 200
    #4   8. okt 2021 Ved sgu ikke lige hvad der gik galt der. Det må kaldes en upser.

• #5   8. okt 2021 men sjovt var det, tak for at skyde min weekend igamg med et godt grin smiley

• #6   8. okt 2021 #2 er inde på noget af det rigtige, det ville aldrig kunne betale sig! Behold den så original som muligt, så har du en fin lille veteran, som stort set ikke koster noget at have stående med plader på. Og så brug pengene på en lidt større MC til "hverdagsbrug" smiley

• #7   8. okt 2021 billiger og og sundere måde du kan ha ham med på ,, tab dig ho ho

• #8   8. okt 2021 Ja - boks ikke mere med skift af fælge og hvad har vi.. smiley som du skriver - du har en fin lille mc. smiley
    Nyd de hygge ture I trods alt kan tage sammen, og lad ham arve dyret hvis han får de lyster.. smiley
    Fars cool veteraner..?? smiley
    Mange cool studerende kører veteran mc.. det er sikkert stadig så’rn om kun 8 år.. smiley
    Det er da en hyggelig ting at have sammen..

• #9   17. okt 2021 Både bold'or og CBX moderne kører også med de nittede comstarhjul. De vejer alle betydelig mere end din cb400 og må stadig laste 2 personer så det er nok ikke i nitterne begrænsningen ligger.

Kommentér på:
Laste evne, kan den forøges?

Annonce