{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

blødere fjedre {{forumTopicSubject}}

Hey jeg skal have nogle blødere forgaffel fjedre til min husqvarna nuda, jeg har nu prøvet flere men de har ikke kunne hjælpe med nogle der er blødere end standart,
Den er født med
SPRING, FRONT FORK K=7.0 N/MM
SPRING, FRONT FORK K=6.5 N/MM

Så jeg tænker lidt på jeg kunne prøve med 2 stk k=6,0 N/MM

nogen der kan anbefale en leverandør i Dk DE eller andet europæisk ?

Br


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blødere fjedre
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   6. jan 2022 Vejer du under 75 kilo?

  • #2   6. jan 2022 nej jeg vejer nok 80 ready to go


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   6. jan 2022 Har du lavet basisindstillinger på den, med statisk hæng osv?

    For du er ikke let nok til at skulle have så bløde fjedre, ville jeg mene.


  • #4   6. jan 2022 ja jeg har lavet det med en kammerat, jeg har sat
    Matris F25RX cartridge i forgaflen med originale fjedre
    Samt en martis M46KD bagdæmper med en 105 N fjeder med hydralisk fjederspænding
    sag uden fører
    for ca 25 mm uden preload
    bag ca 25 mm uden preload

    Forgaflen har en vandring på 195mm og jeg kan ikke presse den mere sammen end 120mm når jeg er helt oppe og bremse max ,
    Har prøvet med flere typer olie 2,5w og 5w uden ændring,
    comp og rebound ser ud til at virke fint men forgaflen virker extrem hård ,
    Trykker man hårdt på sædet rykker bagdæmper fint men meget lidt i forgaffel,
    Så mit næste step var lidt blødere fjedre, ?? da den virker lidt hård og stødende ?


  • #5   7. jan 2022 Ingen forslag ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   7. jan 2022 Er du 100% sikker på at der er styr på olieniveauet i forgaflen?

    Den skal jo nok ikke have samme fyldning med cartridge kittet, som originalt. Man bruger luftmassen over olien som hjælpefjeder med standard indmaden, men kittet giver meget mere kontrol over dæmpningen, så det er der nok ikke så meget brug for mere. Det ville jeg starte med at kigge på.
    Evt kan du fylde benene 100mm lavere og se om det gør en forskel - bare for at gå i ekstremerne. Hvis det giver dig en masse vandring tilbage, er det der man skal finde svaret.

    F.eks GSXR1000 K7 gaffel med 25mm K-Tech indmad, skal have 70mm lavere olieniveau i gaffelbenene, end standard - og den har slet ikke samme vandring til rådighed som din. smiley

    Fjedrene passer til din vægt, så "fejlen" må være andetsteds.


  • #7   7. jan 2022 Hmm ja jeg har såt den som instruktion fra matris sagde sammenpresset uden fjeder 135mm fra top prøvede så på anbefaling af en kammerrat 150mm syntes ikke det hjalp faktisk, mener du jeg skal prøve at 250mm ?
    Br


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   7. jan 2022 Det ville jeg gøre, bare for at få svaret på om det er det der driller.

    Logikken siger jo at hvis bagfjederen føles rigtig, skal de forreste også gøre det hvis de har samme standard bæreevne.


  • #9   7. jan 2022 jamen det lyder jo rigtigt, ved du hvad jeg prøver at tappe en del af , jeg målte faktisk sidst at 10ml er 5mm hvis ellers jeg husker rigtigt,
    Det jeg er usikker på er jeg havde en fireblade og der skiftede jeg kun bag fjedren ( hyperpro ) der fik jeg at vide at de fleste org fjedre var møj dårligt stål mm , så derfor er min fokus på forfjeder, bagfjedren er jo en org matris og det virker perfekt, jeg afprøver sgu som du siger,
    Tak indtil videre jeg opdaterer når jeg har fået det testet

    Br


  • #10   7. feb 2022 Hej igen

    Nå nu har jeg fået samlet forgaflen,
    Jeg har nu målt olie afstanden til 230mm istedet for de 150mm fra top sammenpresset uden fjeder,

    Nu har jeg ikke været ude og køre endnu men jeg kan stadig ikke umiddelbart få den til at dykke mere en de 120mm som jeg også kunne før med mere olie i ?

    hmm nogen forslag ?

    mikael


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #11   7. feb 2022 Prøvekør før du konkluderer noget.

  • #12   8. feb 2022 Ja ok det er måske en god ide,

    Tak so far


  • #13   30. apr 2022 hey igen
    Ja cyklen er testet og det var mærkbart for meget olie der blev fjernet, jeg kunne ikke justere comp og rebound , Nu er olie efterfyldt til 150mm fra top igen og igen kan den justeres, og er endt på 25 klik ud af 32, og syntes den fungere fint,
    Men med mht vandring samt fjederhårdhed er jeg ikke kommet længere,
    Jeg er kommet frem til at de originale fjedre er for hårde til min vægt, alt andet mener jeg fungere perfekt,
    Cyklen kører og styrer perfekt kunne dog godt have tænkt mig at kunne få lidt mere SAG på den , jeg måler statisk SAG til ca 25 mm,
    Måske jeg prøver nye fjedre til vinter,

    Tak for hjælpen


Kommentér på:
blødere fjedre

Annonce