3.077 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "hvad går karburator"
Rengøre karburator
Så er turen næsten kommet til mine karburatorer. De er som resten af cyklen mærket af års stilstand og misvedligeholdelse. Fik den renset i en vaskemaskine for lede for lige at tage det værste snavs...
Så er turen næsten kommet til mine karburatorer. De er som resten af cyklen mærket af års stilstand og misvedligeholdelse. Fik den renset i en vaskemaskine for lede for lige at tage det værste snavs...
Skrevet af: Jacob (Odense) x - 20. aug 2014
Rensning af karburator.
Hej alle. Nu må I ikke skyde mig ned, for jeg er amatør :D Sagen er den, jeg for et par år siden købte en Yamaha XV 500 SE. En model der ikke kom til Danmark (nogen vil sige, at det var der en g...
Hej alle. Nu må I ikke skyde mig ned, for jeg er amatør :D Sagen er den, jeg for et par år siden købte en Yamaha XV 500 SE. En model der ikke kom til Danmark (nogen vil sige, at det var der en g...
Skrevet af: Kim K - 29. okt 2020
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
- Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
- Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
- Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
- Vvs-installatører 2.000 kr.
- Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 134 Svar: 601
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.692
Nej det "suger" fuct fra tank og karbs, det er pga et relative høje methanolindhold, og så har det en lille rensende effekt
feb 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 303
jun 2006
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 33 Svar: 166
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 134 Svar: 601
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
en anden ting det er, at det i teorien burde det give en bedre fyldning af ens cylindere, pga vandet,,, men det er kun min lille teori,,, ;-D
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.155
Benzin er ikke blandbart med vand!!!
Når der dannes kondens, lægger der sig vand under benzinen i tank og karbiratorer.
Det kan medføre, at der ikke kommer benzin nok i krburatorerne, og så vil dyret ikke gå!
En mere almindelig ting er, at der komer egentlige vanddråber med benzinen op i karburatorens venturirør. Her fordamper noget af benzinen, hviskel forbruger varme. Dette medfører, at de små vanddråber fryser og tilstopper forskellige små kanaler - karburatoris:-)
Sprit er blandbart med vand, og sprit er blandbart med benzin. Ved at hælde sprit i benzinen. kan man opløse kondensvand i benzinen(fordele det helt jævnt og tyndt), og så "brænder" man vandet af sammen med benzinluftblandingen..
Gide man ikke lege med sprit, kan man bare hælde Statoils Bio95 på. Den indeholder 5% alkohol, og lader dermed ikke vand skille ud:-)
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 173 Svar: 426
feb 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 303
hvad går karburator sprit?