Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad går karburator sprit?
  • #1   24. mar 2008 Jeg mener selvfølgelig GØR

• #2   24. mar 2008 Jeg tror ikke det går noget stedet smiley

Nej det "suger" fuct fra tank og karbs, det er pga et relative høje methanolindhold, og så har det en lille rensende effekt smiley

• #3   24. mar 2008 forhindrer is i karburatorerne

• #4   24. mar 2008 kaburatorsprit gør det muligt at vandet i benzinen ikke fryser ,det vil sige når det sprøjtes gennem dysen i kaburatoren kan det fryse i koldt vejr og så går motoren ud ,med sprit kan det ikke ske så let ,der er frysepunktet ændret

• #5   24. mar 2008 måske skulle jeg prøve det

• #6   24. mar 2008 det frost sikre kondens vandet i tanken og der med forhændre karburator is, som tidligere skrevet... der ud over så binder det vandet, så det kan binde til benzinen og hives igennem systemet...
    en anden ting det er, at det i teorien burde det give en bedre fyldning af ens cylindere, pga vandet,,, men det er kun min lille teori,,, ;-D

• #7   24. mar 2008 Der kommer lidt fysisk kem, men i forståelige vendinger:-)

Benzin er ikke blandbart med vand!!!

Når der dannes kondens, lægger der sig vand under benzinen i tank og karbiratorer.

Det kan medføre, at der ikke kommer benzin nok i krburatorerne, og så vil dyret ikke gå!

En mere almindelig ting er, at der komer egentlige vanddråber med benzinen op i karburatorens venturirør. Her fordamper noget af benzinen, hviskel forbruger varme. Dette medfører, at de små vanddråber fryser og tilstopper forskellige små kanaler - karburatoris:-)

Sprit er blandbart med vand, og sprit er blandbart med benzin. Ved at hælde sprit i benzinen. kan man opløse kondensvand i benzinen(fordele det helt jævnt og tyndt), og så "brænder" man vandet af sammen med benzinluftblandingen..

Gide man ikke lege med sprit, kan man bare hælde Statoils Bio95 på. Den indeholder 5% alkohol, og lader dermed ikke vand skille ud:-)

• #9   25. mar 2008 Men hvis der nu allerede er kommet is og man så hælder spritten på - fjerner det så isen med samme? eller hvordan?

• #10   25. mar 2008 isen forsvinder jo når du stopper motoren så bliver den jo jævnt varm over det hele

Kommentér på:
hvad går karburator sprit?

Annonce