{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Kliklyd når jeg prøver at starte {{forumTopicSubject}}

Hej,
Kørt hjem fra skole for ca. 4 timer med min Suzuki GSX600F 94' hvor den startede fint. Nu når jeg var på vej ud for at køre en tur så vil den ikke starte mere. Der kommer en kliklyd fra batterihuset, måske fra sikringshuset? Er det bare batteriet der skal oplades eller kan det være noget andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kliklyd når jeg prøver at starte
  • #1   17. maj 2022 Det lyder som om der ikke er strøm nok. Det kunne jo være den ikke lader.? Mål når du får noget strøm på batteriet, og måske måle inden du lader. Hvis cyklen starter så mål mens du har ca 5000 omdrejninger, så skal du kunne måle 14,?? Også gerne med lyset tændt.

  • #3   17. maj 2022 Batteriet har nu opladt og det er det samme problem, cyklen starter ikke. Har ikke værktøj til at måle, men lyset tænder og det hele

  • #4   17. maj 2022 Biltema, harald, jem og fix har billige multimeter som er fine til netop denne opgave. Men ud over det så står den selvfølgelig i frigear.? Der er mange muligheder evt et sæt start kabler fra batteriet fra en bil til mc, men igen uden måleapperat er alt gætværk.

  • #5   18. maj 2022 Har du prøvet at løbe den igang .det kunne jo være starteren der har sat sig det er et problem på gsx f 600 og 750

  • #6   18. maj 2022 Den starter med det samme når jeg løber den igang. Løbt den igang og kørt en lille tur på ca. 10 min. Når jeg kom tilbage så prøvede jeg at starte den igen. Så gik den igang med detsamme... Så prøvede jeg en gang til, så siger den bare et "klik" i stedet for et gentagnede "klik" lyd som før. Prøvede også at tage startkabler fra bil direkte til batteriet, det virkede ikke...
    Så prøvede jeg at fjern mit batteri og sætte startkablerne direkte på plus og stel ledningerne, det virkede heller ikke...
    Så prøvede jeg at kortslutte startrelæt, der kom gniste men ingen lyd.
    Til sidst prøvede jeg at sætte Plus fra startkabel direkte til + ledningen på starteren, det virkede heller ikke....


  • #7   18. maj 2022 Evt en manglende stelforbindelse.

  • #8   18. maj 2022 Eller en defekt starter.

  • #9   18. maj 2022 Har skiftet kul i en starter da jeg troede det var mit problem, men det var mine forbindelser til polerne på batteriet der ikke var god nok. Men ellers af med starter og se om den kan køre rundt, måske en renovation. Mål også om den får strøm.

  • #10   18. maj 2022 Tænker bare hvis det er starteren der er gal, så burdte den ikke haft startet efter den lille tur?


  • #11   18. maj 2022 Fulgt stelforbindelsen fra batteriet, og prøvede at hive lidt i den.. Den sidder fast, men kan dog ikke se hvor den sidder. Så hvor kan der ellers mangle en stelforbindelse?

  • #12   18. maj 2022 Jeg vil nok stadig måle på starteren om den får strøm når du trykker på start, men ellers irret stikforbindelser, som skrevet et multimeter er nok den hurtigste vej frem.

  • #13   18. maj 2022 Kan være din starter der skal skiftes. Hvis du giver den direkte strøm og starteren ikke kører er ser da noget galt der.
    Men helt galt er dit problem ikke da motoren ikke er blokeret og kan startes ved at løbe den i gang


  • #14   19. maj 2022 En starter kan sagtens sætte sig et sted hvor der ikke er forbindelse altså dårlige kul også ved du skubber en igang i gear også den rykker sig lidt også der er forbindelse igen og der efter ikke er forbindelse igen smiley

  • #15   19. maj 2022 Start relæ. smiley

  • #16   20. maj 2022 #15: Næppe, TS har prøvet at sætte plus direkte på ledningen til starteren, uden held.
    Et multimeter til ca 100kr hos Thansen, jemogfix eller et tilsvarende sted er guld værd her.
    Sæt det til at måle DC spænding (V) nok 20v området.
    Sæt den sorte ledning på stel, evt på batteriet
    Sæt den røde ledning på plus på starteren, det kabel som kommer fra batteriet.
    Få evt en til at hjælpe dig, for nu skal du trykke på startknappen.
    Nu skal du meget gerne måle ca 13v på multimeteret.
    Hvis du gør det, er din starter i udu, mit gæt er at kullene er slidt op, men det kan kun afgøres ved at pille starteren af og undersøge den.
    Hvis du IKKE måler spænding ved starteren, skal du flytte den røde ledning op på startrelæet og måle der på samme måde, på den ledning, som går ned til starteren.
    Er der spænding der, er der et brud på ledningen mellem relæet og starteren. Men det er højst usandsynligt at det er tilfældet, med mindre en galning har flået i kablet mens du kørte. Det kabel kan holde til en del, før det går i stykker.
    Den korte fortælling er: Følg strømmen fra batteriet til starteren, er der spænding hele vejen, er starteren defekt.


  • #17   20. maj 2022 Når starterkullene er tilpas slidte og/eller kommutatoren snavset/slidt skæv, klikker starteren typisk uden at tørne som her. Kullene kan så ikke overføre tilstrækkeligt med strøm til at tørne starteren. I den situation må du skifte startefkullene samt afrette og rense kommutatoren. Siget ikke, det ER fejlen på din ged, men når starteten ikke tørner ved direkte strøm og motoren kan løbes igang, så ville jeg adskille starteren og gøre som nævnt smiley

Kommentér på:
Kliklyd når jeg prøver at starte

Annonce