{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Renoveret motor suzuki m800 {{forumTopicSubject}}

Jeg kørte min motor tom for olie sidste år, har nu skilt motor ad, sat nye knast kæder, knast aksler, vippe arme, nye stempel ringe, honet cylindre, justeret vippearme, monteret motor, men nu vil den ikke starte, men tapper batteriet i løbet af 5 sekunder, har prøvet med et 12 volt bilbatteri, og så kunne jeg høre woof woof woof woof, så var det batteri også flat, har så prøvet med en startet bil sat startkabler på, men nu sker der ingenting, har skruet stator afdækning ud og jeg kan dreje krumtap rundt, dog med en del modstand, hvor jeg er usikker på om det er normalt den går trægt, som jeg tror er stator, som er meget magnetisk, jeg har afmontret starter relæ, efter anvisninger på Youtube, så skulle starter relæ virke, da det klikker som det skal, kan startermotor bare sætte sig efter at have stået stille et år, det fik jeg ikke kontrolleret før jeg monterede motoren, og kølevandsslange skal afmonteress for at få starter motor ud, så jeg vil lige høre hvad jeg kan gøre her før jeg skiller ad igen.

Eller er det en kortslukning i ledningsnettet som tapper strømmen så den ikke vil starte.

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renoveret motor suzuki m800
  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 12 Emner: 3 Svar: 117
    #1   15. jul 2022 Hvis du har drænet et bilbatteri på 5 sekunder er der nok noget galt med batteriet. Ellers skal du nok regne med noget er smeltet temmelig meget, men det ville du sandsynligvis have bemærket i form af røg og lugt. Var der lavet solide forbindelser til batteiet? Var det forbundet til et måske allerede monteret halvdødt batteri?
    Problemet er nok et andet sted hvis en startet bil ikke kan trække den rundt.

    Er der "effektspænding" til startrelæet og åbner det rent faktisk til motorsiden selvom det klikker?
    Er der gode forbindelser og stel?
    Hvor tom var den for olie: er plejlejerne og andre lejer Fine nok?

    Helt sat er startermotoren vel ikke hvis den har kørt lidt rundt. Men den kunne sagtens fejle noget eller stå af hvis motoren går alt for tungt.


  • #2   15. jul 2022 Du nævner ikke lejer. Hvis den har været kørt tør for olie, så er der stor sandsynlighed for, at både plejllejer og hovedlejer er færdige, måske også knastlejringer, så hvis det ikke er kontrolleret, så vil jeg mene, at det skal gøres.

  • #3   15. jul 2022 Der var 3/4 l olie på, der er ingen slør i bunden af motor, hverjékn plejlstængen eller krumtap, kun på knastaklser, så derfor skiftet alt andet, den kørte let rundt indtil stator dækslet kom på, og jeg afprøvede vandring i cylindre før montering af side dæksler, det jeg tønker er at jeg har fået klemt en ledning ved montering af motor, da der ikke er meget plads, da kardan gør pladsen meget lille, vedr. start relæ, har jeg testet gennemgang på lav volt siden, der er forbindelse, testet high vol siden der klikker den skal, men om der så kommer strøm til starter motor har jeg ikke kontrolleret ?

    Jeg har ikke bemærket noget røg eller lugt, ved start med en bil der leverer strøm, så jeg er på bar bund her, jeg frygter jeg skal have motoren ud i gen og kikke efter mekaniske fejl, men det er fordi når stator blev monteret, blev den tung at trække rundt men ingen mislyde, så derfor monterede jeg motor når det så rigtig ud. ?


  • #4   15. jul 2022 Ja batteriet var nok fladt allerede, da jeg ikke havde punktladet i den tid jeg havde pillet det fra, i godt 14 måneder, har købt et nyt batteri, men da den ikke strater med en bil der leverer strøm og den ikke starter, vil jeg ikke sætte det til, får jeg med sikkerhed ved om mc kan starte.

  • #5   15. jul 2022 Har du en fysisk eller flydende pakning ved stator dækslet?

    Jeg havde samme problem på en GSXR 250.
    Den gamle pakning gik istykker, og i mangel af en ny tænkte jeg at flydende måtte kunne bruges.
    Det resulterede i at motor næsten ikke kunne tørnes rundt.

    Det viste sig så at frigangen mellem Aksel og hus var så lille at den tog på uden pakning.
    Så da jeg fik en rigtig pakning i igen, snurrede den perfekt igen.

    Måske det kan være det samme på din...


  • #6   16. jul 2022 Vedr. pakning, har jeg brugt den gamle og den holder tæt, ingen flydende pakning til generator dækslet og jeg kan turne aksel med en 17 nøgle gennem generator dæksel hullet.?

  • #7   18. jul 2022 Første fejl fundet, først et defekt batteri, 2. sad starter motor fast, en batteri booster på starter og nu kan jeg starte mc, men den vil ikke køre i tomgang og så skyder den ind i mellem.
    1. hvad kan være galt med tomgang
    2. hvorfor skyder den
    3. automatisk choker virker heller ikke


  • #8   18. jul 2022 Hvis du fjerner tændrørene, kan motoren så turnes uden modstand ?


  • #9   18. jul 2022 Ja uden tøndrør ingen modstand, men den er jo startet nu, så nu er det tomgang og chooker der er opgaven, hvad kan jeg have gjort ved montering af spjældhuset, siden den ikke starter chooker og går i tomgang ??

Kommentér på:
Renoveret motor suzuki m800

Annonce