{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Quickshift 1. til 2. gear {{forumTopicSubject}}

Godaften

Jeg har fået eftermonteret healtech quickshift på min kawasaki zx9r fra 2003. Det fungere egentlig fint, men oplever at til tider, at den hopper i "N" når jeg vil bruge quickshift fra 1. til 2. gear og det mellem 6-10k omdr. Tænker om der var en "sikring" for, at den ikke kan komme i "N" eller om nogen kender til evt. indstilling på healtech app'en der gør at det undgåes? Det er jo fedeste at bruge i de første par gear, når det skal bruges.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Quickshift 1. til 2. gear
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   27. jul 2022 Der findes ingen sikring, andet end at du skal trække væsentligt hårdere i gearpedalen, for at sikre at det ikke sker. Du kan også hæve cut tiden på det ene skift, men det er ikke sikkert du kan det i den boks.

    Hver gang den finder falske frigear, ødelægger du indgrebene på dine gearhjul en lille smule mere - og på et tidspunkt kan den ikke længere blive i 2. gear.


  • #2   27. jul 2022 Okay det giver mening. Jeg mener ikke man kan indstille cut tiden på det enkelte skift (gearbestemt) men man kan ændre det ud fra bestemte rpms. Den cutter bare tænding kun og kan desværre ikke programmeres for hver enkelt gear. Men jeg skal nok bare trække hårdere i pedalen. Det virker ellers udmærket. Jeg har bare ikke helt tillid til det endnu, med at fyre den i max omdr, netop fordi jeg er bange for at den skal komme i falsk gear.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   27. jul 2022 Den har MEGET lettere ved at gøre det i 1-2 skiftet end resten, fordi du skal forbi frigear.

    Normalt shortshifter man bare, og så lader den trække igennem fra 2. og opad.


  • #4   27. jul 2022 Det har du fuldstændig ret i smiley vi enige i, at hvis den skulle komme i falsk gear, så det fordi den ikke har kunnet lave gearskiftet i cut tiden? Skal måske hæve dem en smule for at være sikker det ikke skal ske smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   27. jul 2022 Korrekt. Falsk frigear = enten ikke nok tid, eller ikke hårdt nok træk i gearpedalen.

    Det er en af årsagerne til at baneracere har omvendt skifte, så man træder ned på gearpedalen for at skifte op i gear.


  • #6   27. jul 2022 På min QS fra TransLogic anbefaler de at man short shifter fra 1-2 gear.


  • #7   28. jul 2022 Fedt nok med omvendt gearskifte. Jeg må prøve og se hvordan den opføre sig men det nemlig heller ikke altid at jeg slår hårdt nok på pedalen..

    Ronni, hvordan fungere det mht. at den kan ryge i frigear? smiley har du oplevet det med translogic


  • #8   28. jul 2022 Shorts shifter, er det når man bruger koblingen, eller hvad betyder det?

  • #9   28. jul 2022 Short shif er når man skifter tidligt, feks ved 3-4000 i stedet for ved 8-10000.

    Jeg kan godt ramme neutralt men det er kun hvis jeg fjumre i det.
    Jeg havde HealTech på før men jeg syntes at den fra TransLogic er bedst.


  • #10   30. jul 2022 #5 Baneracere har vist "nedadgående pedal = op i gear" mest fordi man ikke kan få foden ind under pedalen ved fuld nedlæging. Men du skriver selvfølgelig også "blandt andet" smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #11   30. jul 2022 Man kan sagtens få foden ind under pedalen med en hel del nedlægning, men det er så sjældent man har brug for at geare med FULD nedlægning, så det "argument" er vist forbeholdt de meget få...

Kommentér på:
Quickshift 1. til 2. gear

Annonce