{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Suzuki gear problem {{forumTopicSubject}}

Hej herinde
Min bror har en Suzuki gsf650 fra 2009, som har kørt 17000 km, den har problemer med at gear ned fra de høje gear hvis man kommer ned i fart eller holder stille, det er som om låser sig fast imellem gearerne, er der nogen af jer der oplever det samme, og evt hvad kan man gøre for at fixe det
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki gear problem
  • #1   21. aug 2022 Tror det er helt normalt. Alle mine cykler har også gjort det. Ved stilstand så slip og tryk koblingen ind igen, evt ryk cyklen lidt frem og tilbage. Men det er nok nemmest at geare ned efterhånden som du kommer ned i fart.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #2   21. aug 2022 Du skal ikke vente med at geare ned, til du stort set holder stille - du skal gøre det løbende på vej ned i fart, så der er rotation i gearkassen.
    Lav din kørestil om. Motorbrems mere, og lad være med at træk koblingen og bremse til du holder stille, med trukket kobling.

    Selv tak.


  • #3   21. aug 2022 Tak for svarene, det skal jeg sende videre til min bror, han må til at køre på en anden måde

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #4   21. aug 2022 Så din bror. smiley

    Men som sagt... Der er INTET argument for at trække koblingen længere tid ad gangen, end et gearskift tager - både op og ned.

    Når man skal ned i fart, så kobler man ud - vipper den ned i gear med en smule mellemgas - slipper koblingen - kobler ud - vipper den ned i gear med en smule mellemgas - slipper osv osv osv til man er nede i fart. Det bliver lynhurtigt en fast rytme, og det har den fordel at hvis så lyskurven skifter, er man i det korrekte gear med det samme, så man bare giver gas og øger farten med det samme.

    Det der fumleri med at skulle koncentrere sig for meget om at skifte gear - det er farligt fordi det koster opmærksomhed.


  • #5   22. aug 2022 Check også at koblingskablet er justeret korrekt. Er der for meget frigang ved koblingshåndtaget, vil den ikke kunne koble helt ud. Og det vil give det problem, du beskriver smiley

  • #6   22. aug 2022 Jeg mener også at fodbevægelsen betyder noget. Hvis man under nedgearing ikke får vippet foden nok op, så gearpedalen kommer helt op inden næste skift ned, kan det give problemer.
    Jeg oplever "problemer" med gearskifte både op og ned, når jeg skifter mellem forskellige sko og støvler, fordi de er af forskellig tykkelse og stivhed osv, og så får jeg ikke altid geararmen tilbage i neutral stilling mellem skiftene.


  • #7   22. aug 2022 Brormand fortæller at han nogen gange glemmer at få gearet ned, så jeg tænker det er det der er problemet.
    I øvrigt er der nogen der har prøvet det udstødnings uld som Thansen sælger, kører selv katana 650 fra 83, potterne trænger til noget nyt uld


Kommentér på:
Suzuki gear problem

Annonce