{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Svejse I alu ??? {{forumTopicSubject}}

Synes ok ofte jeg ser på amerikanske sider folk skrive det er jævnt svært at svejse ordentligt i alu.

(Jeg ved godt det ofte er noget tyndt noget, og det er svært at dosere varmen)

Der står også ofte på de sider at dem der kan svejse ordentligt i alu tjener rigtigt godt på det.

Jeg har 2 spørgsmål:

1:
Mener du også at det er jævnt svært? Tager det 14 dage at blive god til eller er det år eller?
(Jeg gad godt skyde mig ind på om det er sådan virkelig virkelig svært at blive god til, eller om det er noget "Jamen det tog mig da 14 dage..."

2:
Hvad tjener de dygtige alu svejsere i DK om året?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svejse I alu ???
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   22. okt 2022 Har svaret dig på bilgalleri også... smiley

    Jeg arbejder som rustfast kleinsmed, og svejser både Alu og rustfri stål stort set dagligt.

    Der er sådan en hovedregel der hedder at man lærer det mest basale på ca 1000 timer - og mestrer det efter ca 10.000 timer.

    Det gælder i højeste grad med alu svejsning. Du bliver IKKE ekspert på 14 dage - slet ikke hvis ikke du svejser på regelmæssig basis - dvs i dit daglige job.

    Har du allerede en masse erfaring (dvs 10.000 timer eller mere) med TIG svejsning, så kan du nok halvere de to timeantal, ville jeg sige... Men starter du fra 0, så skal du lytte til Arnold...

    https://www.youtube.com/watch?v=XlGUkgsvndo


  • Tommy R
    Tommy R Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 5
    #2   26. okt 2022 Hvis Du har hånde laget til at sv så læg nogle tusind timer til jeg har også prøvet at sv 2 øl dåser sammen smiley men må indrømme at de første dåser brændte smiley og jeg har sv i 40 år smiley så øvelse gør mester smiley jeg har tit sv 0,4 alu ingen problem når det er nyt smiley


Kommentér på:
Svejse I alu ???

Annonce