{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Forbremse går imod {{forumTopicSubject}}

Jeg købte min første motorcykel for et par uger siden, og har absolut ingen forstand på teknikken. Samtidig købte jeg en ABUS skivebremselås og kæde, da den bare skal holde frit udenfor. Det var åbenbart godt nok, da alarmen den anden aften gik. Jeg kiggede ud af vinduet og så et par mænd køre væk i en bil. Da jeg kom ned, kunne jeg se at låsen havde fået nogle ordentlige spark, og nu når jeg bare skubber den rundt, lyder det som om noget går imod bremseskiven foran. Den kører fint nok, men der er vel noget der er blevet skævt? Skal jeg have den til en mekaniker, eller kan jeg justere noget selv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forbremse går imod
  • #1   7. apr 2008 Sikkert din skive der er blevet skæv.. Jeg ville hive den af og kigge på den til at starte med..

• #2   7. apr 2008 Og hvis jeg var dig ville jeg enten finde et andet sted at parkere, eller købe en ekstra alarm. Det er ikke utænkeligt de vender tilbage.

Ud fra dine billeder tror jeg faktisk også jeg kan genkende stedet, og jeg så den holde der for nogle dage siden. Det undrede mig lidt at der var nogle der turde at parkere der...

Hygge

• #3   8. apr 2008 med sikkerhed din skive der er slået skæv hvis de har stået og losset til skidtet.. Det kan de sgu ikke holde til..

• #4   8. apr 2008 Du siger at den kører godt nok, ingen rysten når du bremser? hvis ikke så er det vel muligt at de har ramt et eller andet da de sparkede på låsen, kunne være forskærm eller en bremseslange osv? Du kunne også lige løfte forenden, få evt en ven til at vippe den på sidebenet hvis den er uden centralfod, og dreje hjulet, så vil du kunne høre/se hvad der er galt.

• #5   8. apr 2008 Kommer det sådan periodevis, altså når du skubber cyklen. For det er meget normalt at der er en svag skurrende lyd fra forbremsen. Men noget helt aandet er det hvis du kan fornemme at det er som om skiven er ekset (lige som på en trædecykel)

• #6   8. apr 2008 Hvis skiven er skæv, så pulserer det i bremsen når man aktiverer den. Gør den ikke det, er skiven ikke skæv. Det kan være det er kaliberen der er slået skæv.

• #7   8. apr 2008 Tak for alle svarene.

Der er ingen rysten eller pulseren i forbremsen. Prøvede efterfølgende at bremse hårdt og der er også masser af stopkraft, så helt i stykker er den vel ikke. Lars' beskrivelse som en svag skurrende lyd er meget passende, og det føles ikke som om der modstand. Jeg har bare ikke lagt mærke til det før nu. Jeg må jo lige få den op på centralfoden og se om jeg kan, se hvad der går imod.

Med hensyn til at finde et andet sted er det ikke umiddelbart en mulighed. Jeg har aldrig før ejet noget, der var rigtigt værd at stjæle, så jeg har nok været lidt for naiv mht. tyveririsiko. Kaskoforsikring har jeg da, men hvis de render med den, venter jeg sgu nok til engang jeg har en garage med at købe en ny.

• #8   8. apr 2008 Hvis det bare er den svage skurrende lyd, så har alle mine mc'er haft det, og det tror jeg alle andre også har på deres. Der er ikke noget galt er mit bud!!

Kommentér på:
Forbremse går imod

Annonce