569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Rasmus R R
Rasmus R R
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20

Hjælp!! Honda cb 400T rasler Hjælp!! Honda cb 400T rasler

har skrevet før angående min gamle honda, men der er stadig noget jeg ikke forstår. Efter at have en mekaniker til at lytte til den fik jeg den dom at det var knastkæde strammerne der skulle skiftes, samt kæde. Men jeg syntes ikke det giver mening da jeg sagtens kan stremme kæden op ved at afmonterer ventil dækslet og så tvinge strammeren ved hjælp af en skrutrækker samtidig med jeg spænder møtrikken på bagsiden af cylinderne. På denne måde bliver kæden holdt stram. Spørgsmål: lyder det sandsynligt 'dommen' fra mekanikeren. Kender i nogle der har haft samme problem med de små cb'er, så vil jeg gerne høre om det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.
  • Tagpap brænding 9.000 kr.
  • Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!! Honda cb 400T rasler
  • #1   13. apr 2008 Jamen forsvinder lyden så når du gør det? Og når du har strammet den og tørner motoren et par gange er den så stadig stram?
    En raslelyd på den motor er som regel knastkæden, så det lyder ikke til din mekanikker er helt galt på den.

• #2   13. apr 2008 Ja vil også sige at der er stor sandsynlighed for at din mekanikerne har helt ret i det han der har fortalt dig...........

byt til nyt of den snurrer som ny . . : )

• Rasmus R R
    Rasmus R R Tilmeldt:
    sep 2007

#3   13. apr 2008 Jeg syntes nemlig kæden holder sig rimlig stram, d.v.s at når jeg løsner skruen til strammeren kan jeg med en skrutrækker tydligt mærke kæden bliver slap, hvor efter jeg kan stramme kæden så meget, at det kun er minimal som jeg kan bevæge kæden, alså hvad jeg definere som en stram kæde.. Mekanikeren snakkede om at strammeren kan knække, hvilket jeg ikke kan forstå hvis den stadig kan stremme kæden til. 'Det skal siges strammeren er en lang plastik stang som står lidt i en bue til at trykke ind på kæden.'

• #4   13. apr 2008 Den lange plastik stang... det må være den skinnen der trykker på kæden... og er altså ikke selve strammeren......

men Rasmus... køb til en start kun knastkæde ...Strammeren..... og skift den ALTSÅ KUN STRAMMEREN.... og se om det ikke er nok... det er det som regl........ den er ik så dyr....

• Rasmus R R
    Rasmus R R Tilmeldt:
    sep 2007

#5   13. apr 2008 Det passer fint med det jeg fik fortalt jeg skulle købe. Men har været noget skeptisk ang. om det nu også var det der var galt for jeg syntes jo kæden er stram nok og ikke burde rasle. En anden ting jeg så stødte på i Haynes repbog var balance kæden, men det er da en hel uoverkommelig reparation håber da ikke det er det der er galt:/

Kommentér på:
Hjælp!! Honda cb 400T rasler

Annonce