661 visninger
|
Oprettet:
Kennet Z, Århus
Tilmeldt:
4. apr 2017 Følger: 22 Følgere: 79 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 36 Svar: 392
Tilmeldt:
4. apr 2017 Følger: 22 Følgere: 79 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 36 Svar: 392
Olie viskositet {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg har gode erfaringer med Fuchs Silkolene Pro 4 i 10W-40. Nu har jeg så kigget lidt på samme men i 5W-40.
Det skal bruges i en Suzuki 1250 og begge varianter opfylder naturligvis de standarder som fabrikken foreskriver.
Spørgsmålet er om jeg ikke ligeså godt kan bruge 5W varianten? Som jeg forstår det, er det første tal efterfulgt af W relateret til lavtemperatur egenskaberne og når jeg kigger i en tabel er det egenskaber et pænt stykke under frysepunket for begge varianterne. Det er på ingen måde sandsynligt at min MC skal ud og kører i den slags temperature.
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.114
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 598
Jeg vil helt klart holde mig til 10w40 pro 4 xp som du selv nævner, specielt hvis den ikke skal ud i -15 grader.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
apr 2017
Følger: 22 Følgere: 79 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 36 Svar: 392
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 127
Men det er de meget små marginaler vi er ude i
okt 2004
Følger: 55 Følgere: 157 MC-er: 10 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 773
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 127
Men hvis det i stedet drejede sig om en 5W30 eller 10W30 kan man risikere at den måske begynder at "svede" lidt.
Olie viskositet