{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kølevæske i motorolie
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   23. maj 2023 Så ville jeg nok kigge i retning af vandpumpen.

  • #2   23. maj 2023 En motor kan nemt lyde og gå godt med defekt toppakning, det afhænger af hvor på toppakningen den er utæt.
    Er det mellem vand og oliekanaler vil motoren starte og gå perfekt men "bare" blande vand og olie.
    på flere motorcykler sidder der en sandwich køler som hjælper med at varme olien hurtigere op og temperere ved hjælp af kølervæsken.
    De kan tære indvendigt og blande olie og vand.

    MVH Simon


  • #3   23. maj 2023 Ja vandpumpen ligner også noget hvor en o-ring kunne blive dårlig og blande vand og olie.
    Der kan købes et repkit så det er til at gøre.


  • #4   28. maj 2023 Tak for svar, jeg har afmoteret topstykker, men der er ingen synlige tegn på utætheder,
    og det synes jeg der skulle være fordi der var 1,5 l ren kølevæske i olien, har åbnet ind til vandpumpen, tror det er spild af tid at afmontere den da det ikke er sandsynligt at utætheden kommer derfra. I har vel ikke flere ideer til hvor utætheden skulle være henne??


    profilbillede
  • #5   28. maj 2023

    profilbillede
  • #6   28. maj 2023

    profilbillede
  • #7   28. maj 2023 1,5 liter!
    Så er den enten utæt som en si, eller det har stået på længe.
    Mht vandpumpen, ser det ud som om det er muligt at trykprøve kun den.
    Hvis du kan komme til at gøre det, får du svar på om fejlen ligger der, eller et andet sted.
    Det er ikke umuligt at en kølekanal er tæret, så der løber vand i olien den vej, men det er bestemt ikke noget, som sker sådan bare lige.


  • #8   28. maj 2023 Hvis det er vandpumpen så kan du først konstaterer det når du har pillet den ud, utætheden skal jo være omkring akslen der driver den.

  • #9   29. maj 2023 Tak for svar. Tidligere ejer ved ikke ikke meget om skaden, det kom helt bag på ham at der var vand i olien og ikke på køleren, han har haft den lånt ud til sin søn, som heller ikke har opdaget noget, han stoppede med at køre på den på grund at utæt karburator. Så den har kun kørt få km de sidste mange år. Jeg fik et tip fra en der mente at det kunne være kondensvand, det tror jeg nu ikke på i den mængde. Forslaget med at trykprøve vandpumpen er noget jeg vil gøre nu, og hvis det ikke det er den, så må hele kredsløbet trykprøves

  • #10   31. maj 2023 Det er med garanti ikke vandpumpen.

    Der er pakdåse både ind mod vandsiden og oliesiden og hvis en af pakdåserne går vil der løbe væske ud af sladre hullet der sidder i bunden mellem de 2 pakdåser.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #11   31. maj 2023 #10 - Det er vi to helt enige om.... Men det er set før at folk har opdaget at sladrehullet har dryppet lidt, og så givet det flydende pakning - og så er der nye muligheder. smiley

  • #12   31. maj 2023 Jeg har lige for nyligt lavet en vandpumpe på en CF250cc med præcis det problem Sajmon beskriver!
    Det var en limpistol der åbenbart løste problemet i første omgang.
    Den blandede og vand i olien, nyt rep sæt og nyt pumpehus MED frit sladrehul løste problemet


Kommentér på:
Kølevæske i motorolie

Annonce