{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Kristian H
Kristian H
Tilmeldt:
22. jul 2023
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4

integreret baglygte {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg har for nyligt købt en baglygte med blinklys integreret ind i. jeg har får installeret baglygten så baglys og bremselys fungere fejlfrit. jeg har dog det problem at det nye blinklyset har en ledning til højre og en ledning til venstre, hvor det gamle blinklys havde to ledninger til hver side. Kan ikke finde noget om hvordan jeg skal sætte det sammen, og om det er mugligt.
har fundet lidt frem til at den ene er stel og den anden er plus, og i det nye blinklys er der stel i i forvejen, så derfor har den kun brug for en ledning.
Men hvordan sætter jeg det sammen.

køretøjet er en Kawasaki ninja 400 fra 2021


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  integreret baglygte
  • #1   22. jul 2023 Stort tillykke med din nye lygte.
    Du skal bare bruge +/signal ledning fra det eksisterende ledningsnet.
    Altså, 1 ledning fra hvert eksisterende blink.
    Tjek lige om dine blink faktisk er synlige, dette blot for din egen sikkerhed.
    Håber også du er opmærksom på at en sådan baglygte sikkert ikke er godkendt som blinklys, der er nemlig krav til blandt andet afstand mellem blink osv.


  • Kristian H
    Kristian H Tilmeldt:
    jul 2023

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
    #2   22. jul 2023 Mange tak
    Jeg prøvede at tage ledningen fra den nye baglygte og skabe en forbindelse mellem den positive fra ledningsnettet og den nye lygte men der skete ikke noget. Kan være den skal forbindes ordentligt. Og angående stel fra ledningsnettet, skal den bare isoleres så den ikke skaber kontakt eller skal den kobles på selve stellet eller et andet sted



  • #3   23. jul 2023 Lygten skal have stel. Ellers virker den ikke. Den ene ledning forbinder du til plus og den anden til stel.

  • #4   23. jul 2023 #3 Ja, men han skriver jo at der kun er 1 ledning i hver side. Og at den er integreret.
    Så man må antage at der er en fælles stel ledning for blink og bremse og baglys.
    Hvis det er en bænktest skal man selvfølgelig have forbundet begge før der kommer lys (Eller have stel via chassis, alt efter hvordan det er lavet.)


  • #5   23. jul 2023 En god start kunne være at vise lygten + det tilhørende diagram

  • #6   23. jul 2023 Hvis afstanden mellem blinklysene bagpå er mindst 180 mm, så er den lovlig.

  • Kristian H
    Kristian H Tilmeldt:
    jul 2023

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
    #7   23. jul 2023 Ja jeg har ikke et diagram på det men i kan få et billede af ledningerne fra lygten.
    Kan godt være som mupersule skriver at begge skam være forbundet før der kommer blink så det vil jeg give et forsøg næste gang jeg får skilt motorcyklen ad.


    profilbillede
  • #8   23. jul 2023 Hvis du sætter minus på den sorte i "3-stikket", og så plus til en af de gule, så blinker det.

  • Kristian H
    Kristian H Tilmeldt:
    jul 2023

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
    #9   23. jul 2023 Okay så de to ledninger der er stel fra ledningsnetværket skal i dne sorte på 3-stikket og så de gule på plus. Er det rigtigt forstået

  • #10   24. jul 2023 Ja - den ene sorte/stel er nok.
    Stel er stel.


  • #11   24. jul 2023 Altså det sorte stik må jo passe i eksisterende stik fra den gamle lygte.
    Her er:
    Sort = stel
    Rød = lys eller bremselys
    Grøn = lys eller bremselys
    Gule = blink.
    De eksisterende stelledninger fra blink skal du ikke anvende til noget.

    Måske du skulle søge efter en der i praktik fysisk kan hjælpe dig, blot så det ikke går op i røg.


  • Kristian H
    Kristian H Tilmeldt:
    jul 2023

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
    #12   24. jul 2023 Kan da egenligt godt være stikket kan gå ind, hvis jeg kan få taget den ene ledning ud af stikket på den gamle lygte


Kommentér på:
integreret baglygte

Annonce