{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Mathias F
Mathias F
Tilmeldt:
11. aug 2023
Emner: 1 Svar: 1

Udstødning spændt for hårdt/forkert? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Jeg har spændt min nye udstødning fast, altså deroppe hvor forrørne går ind i motoren - men ringene ser ud til at være spændt for hårdt, eller forkert? De er i hvert fald bukkede - er det er problem? Eller er det Ok? Har kørt en lang tur, og givet den en masse gas - alt virker ok?
- det skal siges, at jeg ikke har spændt den specielt hårdere end jeg ellers ville gøre med eksempelvis standardudstødning etc.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning spændt for hårdt/forkert?
  • #1   11. aug 2023 Ja de falder da ikke af smiley

    De skal spændes med 20 NM på min Yamaha og det er M8 møtrikker, tror dine er samme størrelse. Så det er nok ca det samme og 20 newton er ikke vildt spændt.


  • #2   12. aug 2023 Det ligner at halvdelen af øjet er faldet af den ene plade.
    Den midterste skrue, inderste plade.

    Men hvis det virker, så virker det jo........!!!!!

    Det eneste der ville bekymre mig var, at hvis de er spændt så hårdt og så sidder nogle år med lidt rust /ir osv. så knækker de når/hvis du skal have dem ud igen.
    Det ligner heller ikke at der er kommet noget kobber/alu/keramisk fedt på bolten, hvilket gør det endnu sværere den dag de skal ud igen.


  • #3   12. aug 2023 ....eller er det en møtrik på et gevind stag....???
    Men stadig en god ide at pladre gevindet ind i lidt beskyttelse.


  • #4   12. aug 2023 Jeg bruger sådan nogle, så er gevindet beskyttet. Selfølgelig forudsat at der ikke er for meget gevind, så kan de ikke spændes.

    profilbillede
  • #5   12. aug 2023 -De rør er ikke rigtig oppe i topstykket. pil dem af og prøv igen. De sidder på en kant oppe i porten

  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #6   16. aug 2023 Den ene flange er knækket. Spændt forkert, og for hårdt.
    Adskil og start forfra med ny flange.
    Du kan ikke bare køre som det ser ud.
    Spænd rolig, og ja, vær sikker på de er ordentlig inde i hul.


  • #7   16. aug 2023 Af med skidtet , nye ringe og pakninger , smør gevind inden og spænd Max 20-25 NM.

  • Mathias F
    Mathias F Tilmeldt:
    aug 2023

    Emner: 1 Svar: 1
    #8   17. aug 2023 Lige en Update til denne!
    Blev urolig for det Carsten skrev - derfor har jeg haft den helt af og på igen.
    - den sad som den skulle og den kunne IKKE komme længere ind i topstykket, har haft pakningerne ude og renset både dem og hullerne og smurt det hele samt gevind og skruer udenpå + rettet pladerne ud. Det hele sad godt og tæt før, men som man kan se på billedet er det overspændt (nybegynder og ingen momentnøgle), men altså - der er ingen "kant", eller noget Carsten.


Kommentér på:
Udstødning spændt for hårdt/forkert?

Annonce