{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Skyder i potterne - skadeligt? {{forumTopicSubject}}

Hey all…

Min Z750 kan ret godt lide at skyde lidt i potterne når man slipper gassen, ikke hver gang, men ofte – og jeg elsker det! smiley Ved godt det vel er overskydende benz der ’eksploderer’ i udstødningen… om aftenen kan der også anelse en fin blå stikflamme bagud når den laver nummeret... sweet!

Mit spørgsmål går på om det på nogen måde er skadeligt for motoren eller det er tegn på noget, der kan være skadeligt. Ved ikke helt om den er begyndt at gøre det oftere – mere sandsynligt er det nok at det er mig der er blevet bedre til at fremprovokere det; for må indrømme at jeg synes det lyder fedt med lidt skrald under de-accelerationen! Ellers går den pissegodt og ville næsten være ærgerlig over at skulle ændre på noget så den ikke skød længere...

Anyone?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skyder i potterne - skadeligt?
  • #1   8. maj 2008 Er indsprøjtningen justeret ind til de åbne påtter?

• #2   8. maj 2008 Nej, ikke så vidt jeg ved... til andres oplysning kører jeg med de dobbelt oplagte Ixil'er.

Men hvis den skyder lidt, så står den vel ikke for magert - hvilket vel er det mest skadelige for motoren?

• #3   8. maj 2008 Det kan godt tyde på en mager blanding af luft/benzin forholdet.

Var ude for noget ligenende bare på min 138ccm dirtbike, hvor studsen ikke var skruet ordenligt fast, der skød den HELT tosset under de-acceleration. Specielt hvis man gav den godt med gas i 4. gear også bare slap gassen.

• #4   8. maj 2008 Jo, når den skyder er det pga. for mager blandig. Det er ikke skyderiet der er skadeligt, men årsagen til det, den magre blanding.
    Få den kørt ind til potterne. Så får du også hentet de hk du har tabt ved at smide åbne potter på uden justering.

Du kan dog se på dine tændrør, hvis de ikke er hvide, er blandingen ikke så mager at motoren tager skade.

• #5   8. maj 2008 Som flere siger så skyldes det en mager blanding, hvor der ikke er nok til eksplosion hver gang, som laver en opbygning af rest brændstof, som så eksplodere pga af opvarming, i værste tilfælde kan det mørne rørene/potterne og de kan blive ødelagt af det.

• #6   8. maj 2008 Allright, tak for svarene!

Starter lige med at tjekke tændrør og hvis de ikke er OK skal den da helt sikkert justeres ind!

Men så forsvinder den dejlige lyd jo... smiley

• #7   8. maj 2008 Esben: Selvom tændrørene ikke er hvide, så er en justering stadig en god ide. Du har højst sansynligt tabt et par heste ved de åbne potter, og en justering vil give dig mere i mellemområdet samt en hurtigere/jævnere gasrespons.

• #8   8. maj 2008 se min video på a profil

• #9   8. maj 2008 det tyder da bare på den går godt, jeg har snakket med flere mc mekanikere om det, og den fejler intet

• #10   8. maj 2008 Hvis du ikke har hevet Kleen systemet af vil jeg nu nærmere skyde på at det er den som laver bragene. Min skyder også, men det er bestemt ikke fordi den går forkert. Den er blevet rullet med den eftermonteret potte.
    Jeg har bare ikke gidet pille Kleen systemet af, da jeg er helt vild med lyden.

• #11   9. maj 2008 Det er ikke for mager blandning. Min (Tidligere) FZ1'er Har en perfekt og snorelige A/F kurve og den lavede et tordenvejr af verdens format. På alle nye motorcykler er der noget der hedder friskluft system (AIS) på Yamaha.
    Det sender frisk luft ud i de varme manifolde, og derved antænder de uforbrændte gasser (Milijø). Det er ikke noget man hører med fabriks potten. Men så snart man sætter en åben potte på. Bryder helved løs. Det var meget voldsomt på min, så jeg fik nogle block off plates hjem fra US. Så kan man pille friskluft systemet af, og blænde hullerne af.

• #12   9. maj 2008 Det er også derfor man blænder friskluft systemet af, når man skal se/Lave en realistisk A/F kurve på rullefeltet. For da systemet sender friskluft ud med udstødnings gassen. Vil den vise en alt for mager blandning, selvom den egentlig ikke er det. Altså et falsk A/F forhold.

• #13   9. maj 2008 Nå ja. Katten kan heller ikke tåle den uforbrændte benzin, så også derfor skal gasserne brændes af.

Kommentér på:
Skyder i potterne - skadeligt?

Annonce