480 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

gearing af en RF 900 gearing af en RF 900

vil til vinter bygge min RF om, bla. vil jeg grare den om så den går på hjul, men er der nogen der har erfaringer med dette, hvilke modeller passer hjul med den og hvad pokker skal man ellers gøre? håber at der er hjælp at hente hos i andre.
Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gearing af en RF 900
  • #1   21. sep 2005 Går en 900 ikke på baghjul når man bare drejer gassen i 1. gear?

• #3   21. sep 2005 Nu er en RF jo en relativ tung dame at danse med. Tørvægten på min er 200kg. Så det kræver nu lidt.....gad godt kunne stejle, men er lidt svært at komme helt op og roligt samtidig når man bruger koblingen (synes jeg). Har ikke prøvet meget, men de gange jeg har, er den kommet liige hurtig nok op synes jeg....og ryger hurtig ned igen pga panik :-S

Kunne du stejle på GSX-F?

Har du nogle fif's? til at lære det...

• #4   21. sep 2005 For har jo heller ikke lyst til at den komme for hurtigt op, så den kommer for langt og man skvatter...

• #6   21. sep 2005 Min går på hjul i både første og anden uden kobling...

/Jan

• #7   21. sep 2005 RF'eren altså

/Jan

• #8   21. sep 2005 tjah kan sgu ikke få min til det, men så må jeg jo øve noget mere, syntes bare at ved 6-7000 omdrejninger går det pænt stærkt, men prøver da bare igen... men som jeg har skrevet i min profil har den desvære ikke alt det den skal, ved ikke om det er fordi den "kun" har 116 hk på hjulet?

• #10   21. sep 2005 jonas, det prøver jeg lige, mange tak.
    Thomas

• #13   21. sep 2005 Kan kun tilslutte mig det Peter har skrevet....:
    Prøv at rykke tilbage i sædet med stive arme...
    Luk op forgassen slæk igen (gøres v. 5-7kg omdrejninger) og når mc'en er på vej op i forgaflen så lukker du helt op for gassen...
    Rolig nu... en fod på bagbremsen kan redde meget...
    Ja også er det bare om at holde på...
    Når du så har lært det så kommer gearskiftene...
    For mig tog det faktisk kun en køretur på 70 km før jeg kunne det... og var sikker efter yderligere 2 afteners træning.
    Her kører du den op og finder balancepunktet... (når det ikke rykker i maven længere og man slapper af i armene)... hold den her (vinklen)... og du giver bare gas, ca 1000 omdrejninger før du rammer omdrejningsbegrænser så vipper du lige med foden og holder den, når så du går i omdr. begrænser så tager den selv næste gear og du holder bare på med gassen også kører du lige så fint videre på baghjul... 1. 2. 3. 4. ja til sidst kan du nok hele vejen op...

God fornøjelse...
    Og øv dig et sted uden sideveje og alt for meget trafik.
    ps - vil det ikke lykkedes så kigger du forbi mig, så skal jeg lære dig det... smiley
    mvh Offslow

• #15   21. sep 2005 V2 trækker de ikke op fra omkring 3000? - vil jeg mene en tl'er gør... men den høre jo også til i den grove ende af skalaen... (har bare aldrig prøvet en der har kunnet det) smiley
    Så har i en der kan så vil jeg sgu gerne prøve en tur...

Kommentér på:
gearing af en RF 900

Annonce