{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.552 visninger | Oprettet:

Harley choker problem {{forumTopicSubject}}

Harley Softail årg. 2000

Et irriterende problem, jeg vil prøve at forklare.

Når jeg starter cyklen, trækker jeg chokeren helt ud og så går den ekstremt høj i omdrejninger når jeg starter den. Derefter kan jeg trykke den LIDT ind, uden at den går ud.

Andre har jeg set kun trækker deres lidt ud og når de så er startet går de lidt højere end normalt, men ikke meget.
Det kan min ikke. Chokeren skal helt ud og den går rigtig højt. Efter 10 min kørsel ca, kan jeg trykke chokeren ind.

DET MÆRKELIGSTE:
Selv efter langtids kørsel og motoren er varm. Hvis jeg slukker cyklen, skal chokeren halvt ud igen før den gider at starte.

Jeg ved det ikke er normalt, fordi sådan var den ikke for 2 år siden...

Det kræver også ofte 2-3 forsøg før den gider at starte. Kommer med et "PUF" først og starter den ikke af dét, så starter den ikke. Så tørner den bare videre i en uendelighed...

Skiftede tændrør sidste år. Det hjalp intet.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • VVS vandtryk på varmt vand 250 kr.
  • Klipning af hæk samt fjernelse af afklippet 1.470 kr.
  • Flytte rengøring af Kolonihavehus 1.670 kr.
  • AC Vakuumpumpning (30min opgave) 1.000 kr.
  • Montere lampe 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Harley choker problem
  • #1   8. feb 2025 Jeg ville skille karburatoren/erene og rense den godt igennem, det lyder som om den kører for magert, måske en lille smule snavs der sidder et sted.

  • #2   9. feb 2025 Hæld en sjat Bardahl Karburator rens i tanken.

  • #3   12. feb 2025 Tak for svar. Det vil jeg prøve.

  • #4   13. feb 2025 Som Ace skriver i den første kommentar.
    De skal af og gøres rene, der bygger sig lidt øf op inde i dem over tid, og det er altid startsystemet i en karburator der giver udslag først.
    Bardahl karburatorens som en skriver: Ja måske! Og ikke mere, prøv det.
    Men jeg har endnu til gode og se de der "mekanikere i en plastbeholder" virke sådan rigtigt hvis problemerne virkelig er der.
    Men prøv bare ??


  • #5   14. feb 2025 Du skal køre på e5 benzin, køre du på e10 skal cyklen dyses om. Da de 10% sprit får den til at gå mager. Teknisk set burde man også få lavet en karburator justering på e5, men de fleste cykler kan køre relativt upåvirket på det.

  • ole L
    ole L Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 13 Svar: 1
    #6   24. feb 2025 Er luftfilteret helt rent ? Ellers ville jeg prøve med et nyt først... Har haft en med samme motor og da jeg glemte at skifte filteret et år blev den helt umulig.

  • #8   26. feb 2025 Jeg har faktisk ikke skiftet luftfilter endnu. Har haft den i halvandet år ??

  • #9   27. feb 2025 Så prøv det, for mit vedkommende er det noget af det første der sker når jeg får et køretøj. Bil eller MC ligemeget, ud med motorolie, filter og luftfilter og nyt i så jeg ved det er i orden... På en bil får brændstoffilter og kabinefilter samme tur.
    Oplever flere gange at tingene ikke er i orden, især luftfiltre som man tit ikke tænker så meget over


  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 18 Emner: 3 Svar: 174
    #10   28. feb 2025 Lyder mest som falsk luft, skidt i karburator... Eller som andre siger, færdigt luftfilter.

Kommentér på:
Harley choker problem

Annonce