1.074 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Frigear problem Frigear problem

Hej er der nogen der ved ved hvad der er galt med en suzuki gsxr 1100 fra 92 når den er meget besværlig at få i fri gear når den er startet men det virker fint når den er slukket og den skifter fint de andre gear ?? ps der er ny kobling og der er ikke luft i systemet ,,,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frigear problem
  • #1   28. maj 2008 Det er næsten helt sikkert den nye kobling der "hænger" lidt - det er ikke unormalt, at en kobling skal "slides til".
    Den kan dog også være justeret forkert, prøv evt. at mindske frigangen i håndtaget

• #2   28. maj 2008 Tror også det er din kobling der "hænger" ldt!
    Som Mikkel skriver, prøv at mindske frigangen i kablet

• #3   28. maj 2008 problemmet var der også før jeg skiftede koblingen det var faktisk derfor jeg skiftede den med det ændrede ingen ting, og da den er hydraulisk, kan jeg ikke rigtig komme til at justere den men kan det være gear låsen der er slidt ?? og tak for i gider hjælpe smiley

• #4   28. maj 2008 Tja sådn er den også på min Ducati, når den er kold går den faktisk i stå når man sætter den i 1. gear, så meget slæber den, men det er helt normalt siger min ducati mekaniker, så mon det ikke også er det på din suz.

• #5   28. maj 2008 Kan være du skulle prøve med en anden type olie !
    hvilken olie og type kører du med nu ?

• #6   28. maj 2008 jeg har to helt ens gsxr 11oo fra samme årg. og den ene virker det fint på..så jeg tror ikke det er normalt ,, jeg har også prøvet både mobil one og lige nu kører den på motul v3000 olie og det er der ingen forskel på ,,, men jeg er løbet rimelig tør for ideer efter hånden ,,, ??

• #7   28. maj 2008 Er det når du skifter fra øvre gear nedad og prøver at ramme frigear eller er det når du har gearet helt ned i første og skal ha den op i frigear ?

BC

• #8   28. maj 2008 Jeg var ude og kigge på en masse RF900 inden at jeg købte den jeg har nu, det skulle være samme motor, og der var flere af dem der havde netop det problem. Så jeg undesøgte sagen, og et par ting jeg fik at vide var at man skulle skifte kobling, samt sørge for at skifte hydralic olien, hvor der åbenbart er mange forskellige slags, jeg kan dog ikke huske hvad der blev anbefalet, så prøv at skifte olien.

• #9   29. maj 2008 jeg har prøvet at skifte olien på hydraulikken også og lige lidt hjalp det......
    det er lige som den "ruller" over det hak der skal holde den i frigear. den går vidre i enten 1 eller 2 gear alt efter hvad vej man prøver ... men når bare man slukker motoren går den lige i frigear i første forsøg og man kan høre et klik som den skal normalt ......

• #10   30. maj 2008 Jeg kom også i tanke om at der var nogle der snakkede om at hydralic slangen blev for lasket, så de udskiftede den med en armeret slange, hvor det så hjalp!

• #11   3. jun 2008 ok det tror jeg lige jeg vil prøve smiley man må jo bare blive ved til det virker

• #12   4. jun 2008 det var heller ikke noget hit..... det er stadig det samme , men mange tak for indlægene smiley

Kommentér på:
Frigear problem

Annonce