{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.062 visninger | Oprettet:

Sr-I900 scorpio alarm. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

På baggrund af alle de tyverier der har været indenfor det sidste stykke tid, er jeg sgu blevet lidt påpasselig med Mc´en. Jeg brugte derfor alle de surt optjente sparepenge, på en Scorpio Sr-I900 alarm.
Jeg var sgu lidt nervøs for om jeg kunne montere dyret, da mine elektriske evner, er ikke eksisterende.

Jeg havde investeret i et special kabel til montering af alarmen på blinklysene, således at jeg ikke behøves at klippe nogle ledninger. Vil blot til orientering sige at det tog mig ca. 1 time, og det største problem var at finde plads til selv alarmen. Er sgu blevet noget overrasket over hvor nemt det var at installere den, samt hvor godt den virker.

Så selv om man har 10 tommelfingre, er der ingen undskyldning for ikke at kaste sig over installationen.

Det eneste der røg på tabslisten, var en af plastik - dimserne, der bruges til at samle kåben med, så nu mangler jeg naturligvis at finde ud af hvor man kan skaffe sådan nogen i løs salg.

God sommer - og pas på Jer selv derude.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sr-I900 scorpio alarm.
  • #1   4. jun 2008 hos dín forhandler kan du dimsen...

    Havde samme problem med at få plads til min alarm.. Men de penge er givet godt ud...


  • #3   4. jun 2008 BuffeR:

    http://www.bits4bikes.dk/product.asp?product=329
    Her kan du få alarmen, og ruller du lidt ned af siden, kan du finde det kabel, som gør at du ikke skal til at klippe ledninger. Værd dog opmærksom på at hvis du bestiller alarmen med startspærre, så skal du under alle omstændigheder klippe to ledninger. Jeg bestilte den uden.

    Mikkel:
    Jeg gav 3260 for alarmen, og 160 kroner for kablet. Men det er altså billigere end 20 % i selvrisiko på tyveri... smiley
    Og tak for ordene om cyklen!


  • #4   4. jun 2008 Jeg købte min på ebay og gav 2100, værd at overveje...

    Du kan selv bestemme hvor følsom perimetersikringen skal være.

    Det er bagblinkene


  • #5   4. jun 2008 Hej Lennart.

    Som Thommas F skrev, så kan du instille følsomheden på perimeter sikringen. Med hensyn til at der er biler der parkerer ved siden af bilen, ville jeg ikke være nervøs. Dette skyldes at perimeter sikringen reagerer på bevægelse, derfor når bilen først er parkeret vil alarmen ikke begynde at hyle. Den standard instilling jeg bruger betyder at folk der har hånden cirka ½ meter fra cykelen får advarselslyd, Og det kan man så gøre mere følsomt, eller mindre følsomt hvis man vil det. Jeg har placeret selve hovedenheden/sirenen i bagenden på cykel, RFID og perimeter-sikringen har jeg placeret under "fører"-sædet.

    Det kabelsæt jeg købte, monterede jeg på blinkene til bagenden af cyklen, og det virker naturligvis sådan at når alarmen aktiverés så blinker lysene foran også.

    Håber dette gav mening.


  • #6   5. jun 2008 Lennart!
    Bare rolig det skal nok gå... det er så nemt som at klø sig i ...... nakken!

    God fornøjelse med den!


  • #7   5. jun 2008 Jeg har lige bestilt selv samme alarm til min maskine. www.hardracing.com.
    379 dollars for selve alarmen og 24 dollars for factory connectoren.

    Og de skriver med glæde 50 dollars på dine told papirer.
    Så til folk der ik gider (BØVLE) med at handle i usa, skyder sig fandme godt nok i foden. Jeg venter gerne 7 dage og sparer 40%


  • #8   5. jun 2008 lennart, den startspærre funktion er i tilfælde af du bliver banket af cyklen mens du holder stille i et lyskryds, så kan du slukke motorcyklen så de ik kan stikke af på den.

  • #9   5. jun 2008 Husk lige til dem som har bestilt i USA, den lader der følger med fjernbetjeningen, det er en 110/120V, så der må I ud og købe en ny lader hos Bits4bikes.dk 100kr+porto.

    Og lige en ting mere, når I tester alarmen mht. parimeter, shocksensor osv. Så lad lige fjernbetjeningen ligge en 10meter fra biken, ellers virker de funktioner ikke....:-)


  • #10   5. jun 2008 Til dem som gerne vil have startspærre funktionen, så har jeg mit modul tilsalg, hvis nogen sku ha interesse....

Kommentér på:
Sr-I900 scorpio alarm.

Annonce