1.397 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

FZR 1000 taber væske FZR 1000 taber væske

Da jeg kørte i går, lavede jeg et langt spor af vand fra min Yamaha FZR 1000. Da jeg holdt stille væltede det mere eller mindre ud med vand, fra undersiden af motoren. Det lugtede ikke af noget hvorfor jeg regner med at det blot er vand? Hvad kan være galt? Er det bare en pakning, prop eller? Hjælp... jeg vil gerne snart ud og køre igen;-)....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Lægning af Stor formats fliser 250 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FZR 1000 taber væske
  • #1   11. jun 2008 hej Anders.

Du må ned at kravle for at finde ud af hvor det kommer fra. det kan være en mør kølerslange, eller 25 andre ting.

Lani

• #2   11. jun 2008 Hvis det er rent vand, og du ellers har frostvæske i køleren, så behøver du ikke bekymre dig en dyt!

Så kan det kun være kondens eller regn/vaskevand, der har ligget et eller andet sted.

Luk din køler op, dypo en finger og smag på det. Er det sødligt, er der frostvæske på.

Taber den vand igen, så dyp lige en finger, og smag på det også.

Sådan en ged kan tabe 5 væsker: Bremsevæske, olie, benzin, batterisyre og kølervæske.

Olie er fedtet, benxin lugter, bremsevæske føles klæbrigt, batterisyre prikker på tungen(en dråbe på en finger mod tungespidsen skader ikke)og kølervæske smager sødt, hvis man ikke bare har vand i køleren.

Alt andet væske, der løber er typisk opsamlet vand, og har ingen betydning.

• #3   11. jun 2008 Benzin, olie, bremsevæske og batterisyre kan jeg udelukke med det samme, i det det på ingen måder duftede af noget, ligesom mængden der blev spildt, i hvert fald overstiger syren og bremsevæsken. Jeg har netop gjort som beskrevet, åbnet køleren og "smagt" og det er sødligt. Der er dog en lang slange ned til selve køleren så jeg er ikke klar over om der er mere kølervæske på. (jeg "smagte" på det der var i selve slangen) Kan fremgangsmåden nu være at købe noget frostvæske og så fylde på og se om den "pisser" det ud igen? Hvor kan man købe frostvæske?

• #4   11. jun 2008 Kunne det ikke tænkes at du har fyldt vand på tidligere i¨år, og at den nu har været så varm, at det blot er lidt overskudsvæske fra din ekspansionsbeholder...?
    Hvis der stadig er væske i beholderen og dine slanger ikke er utætte, er der sikkert ingenting galt.

• #5   11. jun 2008 Frostvæske = kølervæske - det køber du på din tankstation

• #6   11. jun 2008 Jeg håber da helt sikkert at ingenting er i vejen. Men vi snakker nok om ca. 1-2liter der nåede at blive spildt. Kan det stadig godt bare være vand i de mængder? Vær at bemærke at jeg holdt mere eller mindre i tomgang i ca. 5min, pga. kø. Kan det have haft nogen betydning?

• #7   11. jun 2008 Det lyder af meget, men én ting slår mig...: Er der elblæser på din køler, og virker den - dvs. starter den op når du har holdt i tomgang i nogen tid?

Hvis den ikke starter op, så har dit kølevand sansynligvis været oppe at koge, hvilket ikke er så godt....

Hvis du har tabt så meget af kølevæsken, at den har mistet sin køling, kan motoren have taget skade, hvilket du sikkert kan mærke på motorgangen.

Nu skal jeg ikke male fanden på væggen, men lad lige cyklen stå indtil du har checket din køler, og din temperaturføler (den der starter din blæser)

• #8   11. jun 2008 .... og blæseren selvfølgelig...

• #9   11. jun 2008 Prøv lige at fylde den med bælandet kølervæske og vand, halvt af hver(eller færdigblandet). Læg lige mærke til, hvor meget du hælder på.

Er det ikke ret meget, så har du formentlig ingen problemer. Det er muligt, at cyklen i disse varme dage har været oppe at koge, og har smidt en sjat ud af ekspansionsbeholderen.

Prøv også at starte cyklen, lade den gå uden at køre, og kontroller lige at blæsermotoren starter.

Det havde nu været fedt at vide, om den tabte væske indeholdt frostvæske. Jeg tror simpelt hen ikke på, at du kan have efterfyldt og så tabe væske uden en vis opblanding

• #10   11. jun 2008 Kan der fyldes for meget på eller vil det bare ryge over i ekspansionsbeholderen? Forskellen i at bruge 1:1 eller 1:2 (halv kølevæske, halv vand), ligger det kun i hvor stærk frost det kan klare?

• #11   11. jun 2008 Der skulle gerne være et overløb på "dunken"

• #12   12. jun 2008 Hvor lang tid skal motoren normalt stå at køre før blæseren går i gang? Det er vel demineraliseret vand jeg skal blande op med kølervæske?

• #13   12. jun 2008 Det er svært at sige, men har du temperaturmåler på, så skulle den gerne starte omkring 85-90 grader, hvilket vel vil svare til et par minutters kø-kørsel eller tomgang, når den er driftsvarm i forvejen.

Du skal ikke bruge demineraliseret vand til kølevand - bare postevand og kølevæske.

Det er til batteriet, man skal bruge demineraliseret vand...

• #14   12. jun 2008 Jeg har fyldt væske på og den spilder ikke noget. Men jeg kan se, efter at cyklen har stået tændt i 20min, at blæseren IKKE går i gang. Kan årsagen til at den spildte al den vand forleden være at den simpelthen har været overophedet pga. blæseren ikke har gået i gang? Jeg kan vel ikke køre særlig langt så længe blæseren ikke virker!?

• #15   12. jun 2008 du burde godt kunne køre uden blæseren går i gang, men når du holder stille en varm sommerdag så går det altså galt hvis blæseren ikke virker, så syntes du skal få tjekket om den virker og hvis den ikke gør så få den til det smiley

• #16   12. jun 2008 ... kunne ikke være mere enig!

Din motor har nok været så varm, at den har skudt vandet ud - men jeg håber at den slipper uden mén. Men det er vigtigt at du får den blæser til at køre snarest!

Held med det! smiley

• #17   12. jun 2008 blæser på en fzr 1000 starer ved ca 105 grader. hvis den virker. også er den næsten op idet røde feldt på temp måler. mvh allan h

Kommentér på:
FZR 1000 taber væske

Annonce