Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kæde
  • #2   21. jul Det første du skal gøre er at sætte dig på cyklen, så bliver kæden strammere.
    Når du sidder på cyklen må kæden ikke blive fuldt spændt, der skal stadig være lidt slup op og ned.
    Få evt. en til at hjælpe dig.

Benyt evt tricket som jeg nogle gange har anbefalet med affjedring:
    Skru helt den ene vej, kør en tur, helt den anden vej, kør en tur.
    Så mærker man pludselig tydeligt hvad det er den indstilling gør.
    Så tilbage til midten, justere ud derfra.

Her ville jeg prøve st stramme kæden lidt for meget.
    Når der så sætter sig en person på cyklen, kan du mærke hvordan det er/kæden føles når den er for stram.
    Så kan du bedre fornemme hvor det er du IKKE skal hen.
    Man er ikke i tvivl når man mærker buestrengen.
    Så er kæden for stram. Bagsvingeren skal kunne vandre fuldt uden at kæden laver buestreng.

• #3   21. jul Gør som det står i instruktionsbogen. Så er man ikke i tvivl og behøver ikke alle mærkelige råd. smiley

• #4   21. jul Ja, Matthias, instruktionsbogen er en god start.
    Jeg har bare set folk spænde den for meget når de har prøvet at følge instruktionsbogen.
    "Hvorfor kører cyklen underligt". Så snupper man en tur og man kan tydeligt mærke i fodhvileren og hele cyklen at kæden er for stram (når man ved hvordan det føles)
    Hvis man ikke har erfaring, kan det godt være svært at gøre rigtigt.
    Og så hjælper små tricks......synes jeg.

• #5   22. jul I mangel af instruktionsbog eller ved ændret bagfjere/ophæng, men med et centralstøtteben eller -lift til rådighed:

* Løft baghjulet fri (cyklen i kold tilstand)
    * Løsn eller afmonter bagfjeder/fjedre
    * Løft bagsvingeren så centrum af dens aksel ligger på linien mellem centrum for kædehjul og baghjulsaksel
    * Stram kæden så den netop løber frit.

Lur mig om ikke det er sådan, fabrikken grundindstiller kæden og målerer det korrekte kædeslæk, når den originale bagfjeder står i sin standardindstilling. Og leverandører af alternative bagfjedre, sænknings/løfte-kit mv bruger til at finde samme med deres udstyr monteret smiley

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 43
    #6   23. jul Det er ikke nødvendigt at sidde på motorcyklen. Man kan bruge denne værktøj.
    https://www.motionpro.com/product/08-0674
    Hvordan den skal bruges:
    https://www.youtube.com/watch?v=SlVzFo3mjQE
    for din model er det følgende data:
    For a Honda CBR600RR, the recommended chain slack, as measured on the side stand, is typically 25-35 mm

Kommentér på:
kæde

Annonce