Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor hyler min bremse?
  • #1   23. jun 2008 hmm ved ikk om man kan sammenligne det, MEN vores halv gamle volvo har faktisk altid gjort det, og vi har både skiftet klodser og skiver flere gange, og vi har stadig ikke nogen forklaring på det :S

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #2   23. jun 2008 Man piller kailprene af og rengør dem og klodserne - og så sliber man lige klodserne med smergellærred korn 60-80 stykker så de er ru igen.

Det er fordi du fedtbremser i stedet for at bruge den lidt hårdere og kontant - så støver klodserne til.

• #3   23. jun 2008 Hey prøv evt at smøre en smule sølvfedt på bagsiden af dine klodser. Altså mellem klodser og stempel.

• #4   23. jun 2008 Du kan med fordel samtidig rengøre skiverne med bremserens for at komme helt i bund med det snavs der er MEN husk nu at bremserens skal tørres væk med det samme hvis det kommer på lak og det må IKKE!!! bruges til kaliperne sålænge der er gummi på dem.. det tører ud og gummiet ødelægges...

Overholdes dette er bremserens et rigtig dejligt produkt at bruge for det renser virkelig i bund hurtigt... og kommer det på hænderne så vask dem med cremesæbe så sker der ikke noget med det...

• #5   23. jun 2008 skil bremse kalibren af og smør den og så saml den igen..

• #6   23. jun 2008 Det skal lige siges at cyklen er 3 mdr. gammel ! er det så nødvendigt at rense kalibren osse ?? kan man ikke nøjes med at rense klodser og skiver, og slibe klodserne lidt ??

• Sajmon ™

#7   23. jun 2008 Du kunne jo evt bare prøve ad og se om det hjalp?

• #8   23. jun 2008 WD 40 på skiven.. så kan jeg garantere for at den ikke piver smiley

• #9   23. jun 2008 AAh.. For langsom smiley

• #10   23. jun 2008 Hvis den er 3 måneder gammel, så ville jeg bare trille til forhandleren og sige du ikke gidder at din cykel lyder som et dsb tog der bremser smiley

• #11   23. jun 2008 Sikke mange sjove forslag. Du kan også bare lade mc'en stå og samtidig spare penge på brændstoffet!!

Nå, du kan få fjernet din hylen ved at afmontere bremseklodserne og påsmøre et tyndt lag kobberfedt på BAGSIDEN af klodserne. Dette reducerer vibrationerne mellem klodser og stempel og derved også hylet! Derefter monterer du klodserne igen og nyder din nyvundne stilhed! Hvis der kommer noget fedtstof på skiven eller friktionssiden af klodserne kan det fjernes med rensebenzin!

• Sajmon ™

#12   23. jun 2008 Ja og når du har kørt 2-3 dage på cyklen og kobberfedtet begynder at løbe ned ad skiven, så skal du så ud og finde nye klodser også - efter du har renset skiverne med benzin..

Der skal bare overhovedet ikke kobberfedt på noget der ikke er i glidekontakt med hinanden - inklusive bremseklodser.

De skal holdes rene og bruges korrekt i stedet for at tro det er is man kører på - så er der ingen problemer.

• #13   23. jun 2008 Sikke noget fis! Jeg har brugt kobberfedt på mine bremseklodser de sidste 28 år, og jeg har sg'u aldrig set noget kobberfedt rende som du nævner! At det er varmebestandigt fedt der skal bruges burde være lige så selvfølgeligt som at det er den side med åbningen der skal vende fremad, når man har taget hjelm på!

• Sajmon ™

#14   23. jun 2008 Tillykke med det, bassemand - men nu er det ikke alle som kan dosere den slags ting rigtigt i første hug.

Jeg har som udgangspunkt også brugt kobberfedt i flere år, men nødvendigheden er ikke til stede når vi snakker bremseklodser til MC'er - og SLET ikke som støjdæmpning.

• #17   23. jun 2008 Hvor hårdt kører du cyklen... er det tøffe kørsel eller bliver den brugt til frisk kørsel med en del hårde opbremsninger.. for hvis du aldrig bruger bremserne hårdt laver du en form for glasoverflade og du vil med tiden føle at dine bremser næsten ikke virker....

• Sajmon ™

#19   23. jun 2008 Jeg bruger da kun 2 fingre? (korte greb og sintermetalklodser / stålarmerede bremseslanger)

Kodeordet er "fedtbremsning" her - som jeg skrev højere oppe. smiley

• #21   23. jun 2008 Forøvrigt mener jeg det er fuldstændigt TÅBELIGT og UFORSVARLIGT, at folk i kådhed foreslår WD 40 på et par bremseskiver - når mange spørgende virkelig er i vildrede, når de spørger her og for så vidt villige til at prøve hvad som helst i den tro, at svarene herinde er seriøse. Ikke alle er i stand til at se når et svar er ment for sjov!

Think jer da lige a little about - eller husk at fortælle når I joker!! smiley

• #22   23. jun 2008 Jan - det kunne nok ikke have været sagt klarere - sådan noget bør man ikke foreslå - ikke en gang for sjov.

Der er felerem der har været inde på det, og ganske rigtigt, hvis du en gang ruer dine klodser op men smergel eller sandpapir, og affedter dine skive, så forsvinde lyden, til der igen er samlet støv. Forudsat de eller river hårdt i dine bremser.

Hvis nu det ikke er din kørestil, og du ellers selv har det bedre med en rolig køre- og bremsestil, havd så ?? ------- Jo - LAD DEM PIBE!!!!

Der er intet at reklamere over. Det er en effekt af den måde, du kører på og de omgivelser, du kører i smiley

• #23   24. jun 2008 Hej havde samme problem så flyttede jeg bremseklodserne fra højre kaliber over i venstre kaliber og og visa versa
    derefter stoppede hyleriet

• #24   24. jun 2008 Jeg har de seneste 14 dages tid eller sådan kun brugt mc'en til bykørsel til og fra skole, og dermed ingen kraftige opbremsninger el. l. Jeg går ud fra det er dette som er skyld i piberiet, har nemlig ikke haft problemet før... Forsvinder det så ikke når jeg begynder at køre lidt mere all-arround igen ?

• #25   24. jun 2008 Kommer lidt an på, hvor hårdt forglassede de er blevet:-)

• #27   24. jun 2008 He he kan se der er mange forslag her så smider da os lige et.
    Ved faktisk ikke om det kan fåes til mc men en tynd tynd rustfri plade mellem stempel og bræmseklods tar vibrationerne.
    Har erfaret det fra en bil, men som sagt ved jeg ikke om det kan lade sig gørre på mc

• #28   27. jun 2008 Jeg kører råddent hver dag, og de piver endnu?

Har til gengæld lært at leve med det..

• #29   28. jun 2008 Dennis H> Ved hvad du mener... syntes sgu også jeg kører rimeligt hårdt på bremsen, men den hyler stadig. Dog syntes jeg det er skide træls

• #30   28. jun 2008 Har prøvet med 2 forskellige slags klodser, det var det samme.
    Men må jo se om det hjælper med nye skiver når den tid kommer.

Kommentér på:
Hvorfor hyler min bremse?

Annonce