1.071 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

EL sikring på SV 650 EL sikring på SV 650

Min sv 650 bruger strøm når den slukket.
Ved at måle Amper på de forskellige sikringer, fandt jeg sikringen som var årsagen. Sikringen går under betegnelsen 10 A meter på sikringskassen. I den lille manual kunne jeg læse at sikringen beskytter instrumentpanelet (10A meter fuse protects the instrument panel)
Efter jeg tog sikringen ud bruger den ikke strøm længere. Alt som jeg kunne se fungerede fint div. lys og lamper i instrumentpanelet.
Spørgsmålet er så, hvad denne sikring skal bruges til og om jeg godt kan tillade mig at køre rund uden, inden jeg finder årsagen til at den bruger strøm.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EL sikring på SV 650
  • #1   1. jul 2008 Hej Jacob

    Prøv lige at tjek din instrumentering igen... For det lyder jo umiddelbart til at det er foran denne sikringen sidder, så det er da ret mystisk hvis det ikke har gjort nogen forskel :S

    Hygge


  • #2   1. jul 2008 Havde lige manualen frem. Den du har hevet ud, er det den der hedder 'Meter'? For hvis det er det, er det den der går op til dit display - altså triptæller.

    Hygge


  • #3   1. jul 2008 hey mads. tror vi snakker om den samme sikring.
    Hvis jeg læser min elplan rigtig går den op til displayet, tændings relæet, ensretteren samt tændingen.
    Har ikke kørt på den, men alle lys og det digitale ser ud til at fungere fint. Tager lige en tur på den for at se om den tæller km.
    Det lyder bare underligt at en triptæller har sin egen sikring?
    Vender lige tilbage om 20 minutter når jeg har trillet et par km


  • #4   1. jul 2008 Jeg tror ikke det er så usandsynligt at displayet har egen sikring. Der er jo kun to 10A sikringer på SV'en - den anden er til tændingen. Det undrer mig fortsat hvis du har tekst i displayet smiley Du har ikke bare hevet ekstra sikringen ud, som også sidder i stikket?

    Hygge


  • #5   1. jul 2008 jeg forstår det slet ikke. Alt virker som normalt... Da jeg gik hen på triptælleren var den nulstillet, men begyndte at tælle da km rullede ind.
    Sikringen jeg har fjernet er ikke en af de 3 " spare " sikringer. hvis jeg sætter sikringen i igen trækker den ca 6-7 mA og batteriet er fladt på lidt over et døgn... Kan se at de ledninger som går fra sikringen er røde og de går igennem flere forskellige strømbrugere.
    Synes det lyder lidt underligt hvis de bare er smidt på cyklen for sjov


  • #6   1. jul 2008 Altså en alm lysdiode bruger omkring 20mA så kan ikke forstå dit batteri ikke kan holde til 6-7mA.

    Tror du ikke dit batteri er ved at være fladt?????


  • #7   1. jul 2008 Så et par dage. Jeg målte ikke strømstyrken men spændingsforskellen og den var på 3-4v men det er nu heller ikke det som er problemet.

  • #8   1. jul 2008 Jeg tror altså også at de 6-7 mA er ganske normale. Sikringen er garanteret foran memory funktionen i displayet, hvilket jo passer ganske godt med dine observeringer. Du kan jo prøve at slukke cyklen - tage nøglen ud - sætte nøglen i igen og sætte tænding på. Så har den sikkert glemt hvor langt du har kørt igen.

    Hygge


  • #9   1. jul 2008 Batteriet har nok et par år på bagen, så det er ikke det bedste helt sikkert. Men problemet er at cyklen taber batteriet langsomt for strøm. Cyklen skulle jo gerne kunne starte om der går 5- 10 dage hvor den ikke bliver brugt.
    Jeg fik en lader og fik batteriet op på 12.6 V og den holdte spændingen fint og gør det stadig, så tror ikke at batteriet fejler det store


  • #10   1. jul 2008 Sådan nogle gamle batterier kan altså opføre sig mystisk og utilregnligt... Desværre har jeg ikke min cykel, men skulle meget gerne få den i morgen, så kan da prøve at måle hvad min bruger.

    Hygge


  • #11   1. jul 2008 I manualen skriver de, at hvis der er en " leak " på over 1mA, skal fejlen findes. Det skal lige tages med et gram salt... jeg lader cyklen stå som den gør i et par dage og hvis det fungere fint, er det ikke batteriet den er gal med. Sætter så sikringen i igen og ser hvad der sker.
    Men at alt fungere fint når sikringen er fjernet er lidt underligt...


  • #12   1. jul 2008 Det kunne faktisk være rigtig fedt Mads. ja så kan de møde hinanden. Målte dog på min kærestes Vespa for at sammenligne, den viste dog intet.
    Du kan bare kigge op på damtoften 31A ellers kan jeg fint komme forbi dig


  • #13   1. jul 2008 Okay. I Har nok ret i at det er batteriet den er gal med. Kom i tvivl om mine målinger da 6-7 mA åbenbart ikke er noget at tude over så jeg målte igen.
    Følgende indstilliger gav disse resultater
    Mutimeter står på 10A Måling: Gav intet udslag
    Mutimeter står på 200mA Måling : 36,5
    Mutimeter står på 20mA Måling 12,2

    Da jeg ikke kan måle noget nå mutimeteret er sat til 10A, så burde der ikke være noget som tager strømmen for batteriet.

    I skal alle have tak for hjælpen


Kommentér på:
EL sikring på SV 650

Annonce