{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.961 visninger | Oprettet:

Bremsesvigt- Kunne være....opfølgning! {{forumTopicSubject}}

Der blev d. 15-07-2008 oprettet en tråd her på motorcykelgalleriet, hvor en person var så uheldig, at der opstod brud på hans nyíndkøbte/monterede Galfer bremseslanger.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=89057

I tråden kunne man foranlediges til at tro, at bruddet skyldes fejl på bremseslangerne, hvilket ikke var tilfældet..
Derfor har jeg fra eRacing.dk’s side, valgt at oprette denne tråd, for at have en mulighed for at rette op på de misforståelser der måtte være.

Vi tog naturligvis sagen meget alvorligt, og kontaktede straks andre kunder, som havde købt bremseslanger fra samme parti, for at bede dem sende slangerne retur, så der ikke kunne ske yderligere uheld i tilfælde af produktfejl.
Desuden tog vi straks kontakt til Galfer i USA, hvor bremseslangerne bliver fremstillet, for at finde en løsning på problemet. Kunden havde været så venlig at tage en stribe billeder, som vi kunne sende videre til Galfer. Her til morgen fik vi så svar fra deres teknikere. Svaret finder du herunder i korte træk oversat fra engelsk til dansk

>>
Udfra billeder sendt fra kunden kan følgende konkluderes:

Den ene bremseslange blev monteret omvendt, dvs. at banjoen der skal monteres på bremsekaliberen blev monteret på mastercylinderen. Dette resulterede i at der blev monteret to 12 graders banjoer istedet for en lige og en 12 graders.

Der SKAL monteres en lige og en 12 graders banjo, desuden SKAL de forskydes for at undgå berøring af DOT boots’ene (det sorte plastikovertræk - Se billede: (link fjernet) så der ikke opstår spændinger i banjoerne ved fastspænding med banjobolten.

Hvis proceduren ikke følges vil der mellem banjoerne være et mellemrum (Se billede: (link fjernet) som spændes sammen ved montering med banjobolten. Dette medfører spændinger i banjoerne og efterfølgende brud.

Vi har, på trods af at bruddet ikke opstod pågrund af fejl på produktet, men derimod fejl ved monteringen fra kundens side, valgt at tilbyde kunden nye bremseslanger uden beregning, som en service fra eRacing.dk og Galfers side.
<<

Skulle der være nogen, som har spørgsmål til produkterne eller monteringen, skal jeg gøre hvad jeg kan for at besvare dem. Herudover vil jeg gerne benytte lejligheden til at takke eRacing’s kunder for i tråden at udtrykke deres tillid til, at vi ville finde et ordentligt svar/løsning på problemet.

Mvh Mads, eRacing.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremsesvigt- Kunne være....opfølgning!
Kommentér på:
Bremsesvigt- Kunne være....opfølgning!

Annonce