1.622 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

GPX 600 går periodisk på 3 cylindre GPX 600 går periodisk på 3 cylindre

Hej,

Min Kawasaki GPX 600R fra '96 går periodisk ned på tre cylindre, og vil så ikke tage gas. Omdrejningstælleren går helt i nul. Det er meget forskelligt, hvornår det sker - nogle gange efter 100 km's kørsel, og andre gange kommer det efter noget mindre kørsel. Nogle gange sker det slet ikke. Når det så sker sætter jeg den på centralstøttebenet, og efter ca. 5-10 minutter kører den fint igen. Jeg har haft bundskruen ude af karburatoren, som ikke virker og pustet den igennem med trykluft, men problemet er vendt ret hurtigt tilbage igen.
Er der nogen, der har forslag, eller har oplevet noget lignende. Kunne selvfølgeligt godt starte fra en ende og rense karburator og evt. tank samt montere nye tændrør, men hvis der nu lige var nogen, der havde den gyldne løsning inden jeg splitter det hele ad.

Derudover synes jeg, at der er lidt rigeligt med vibrationer i fodhvilerne under kørsel. Problemet er størst i området 6-8000 rpm, og vibrationerne "topper" ved ca. 7000rpm. Der er ingen problemer i styr, spejle etc.

Mvh
Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afkalkning af badeværelse 500 kr.
  • Babysitter 1.500 kr.
  • Demontering af højskab i køkkenet 350 kr.
  • Opsætning af cykel holder og spejl på væg m ravplugs 1.000 kr.
  • Opsætning af to væglamper 500 kr.
  • Vejledning om mur er bærende eller kan fjernes delvist. 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GPX 600 går periodisk på 3 cylindre
  • #1   28. jul 2008 hmmmm syntes det lyder som noget med strøm--- tændrør--

er det den samme cylender den gå ned på......

• #2   28. jul 2008 Har du oplevet at det sker, når du giver gas i forbindelse med eksempelvis en overhaling ?

• #3   28. jul 2008 Er dine svømmere i orden?

• #4   28. jul 2008 Spool i øvrigt dine kaburatore med Diesel start.. det er bedre end trykluft. Tager lettere skidtet i overflader osv..

• #5   28. jul 2008 Check også dine tændkabler - lyder mystisk....

• #6   28. jul 2008 Jepper: Ja, det er den samme cylinder, der går ned hver gang. Det er dén længst til højre. Har ikke checket tændrør endnu - måske det er næste skridt. Synes bare, at det er underligt, når det nu er periodisk...

Allan: Nej, det er aldrig sket ifm overhaling. I går skete det f.eks. da jeg var ved at bakke cyklen i garage efter at have været ude at køre en tur.
    Det er også sket ved konstant fart under motorvejskørsel.

Biker Andy: Ved ikke om svømmerne er i orden. Er ikke det store tekniske geni, så jeg ved faktisk ikke engang, hvad svømmere er :-/.
    Jeg vil lige prøve tippet med Dieselstart.

Er der nogen af Jer, der har en idé vedr. vibrationerne. Kan det evt. have noget at gøre med synkronisering af karburatorerne?

• #7   28. jul 2008 ... synes også det er mærkeligt, at problemet forsvinder af sig selv, når den har stået lidt?

• #10   28. jul 2008 Har selv haft sådan en fin kawa engang. på min var symptomerne næsten de samme men der var det tændingsboksen der var defekt. Prøv evt. at kigge på tændkablerne og hætterne og vær sikker på at der ikke er noget der bliver klemt/strukket når du drejer styret fra side til side

• #11   28. jul 2008 Iøvrigt: finder du ud af at du mangler dele til den, så har jeg nogle stumper liggende fra en GPZ600R - det skulle være et helt identisk tændingssystem som på GPX600R. Jeg har div bokse, ledningsnet osv til den.

• #12   28. jul 2008 Dannie: Jeg ved ikke, hvornår den sidst har fået stort service. Jeg har lige købt den, og der var ingen servicebog. Den har gået ca. 29k km, og står til at skulle have stort service ved 30k.
    Det er 1 cylinder, der "lukker ned" jeg kan mærke på forrøret, at det er samme, der bliver koldt hver gang.

Allan. Tak for tippet - jeg prøver at checke kablerne efter.

Dan: Jeg tager helt sikker fat i dig, hvis jeg skal bruge ledninger bokse etc. Hvor bor du henne?

/martin

• #13   28. jul 2008 Problemet forsvinder i øvrigt ikke af sig selv under kørsel, men først når den har stået stille et stykke tid. Jeg kørte ca. 30 km med tre cylindre i weekenden, men det gik ikke i sig selv.

/martin

• #14   28. jul 2008 skift nu de tændrør... der kan være fejl på det ene... ja også periodisk.... så på med 4 nye , alt imens du tjekker alle kabler og stik., tændspole osv osv.....

• #15   29. jul 2008 Martin L: Jeg bor i nordjylland - tæt ved Hjallerup. Du skriver bare...

• #16   4. aug 2008 Opdatering:

Nu har jeg skiftet tændrør (som i øvrigt var meget slidte), men problemet opstår stadig. Jeg har konstateret, at går helt ned på to cylindere og ikke som først antaget tre. Nu prøver jeg at skifte tændspolen, og så skulle den være i vinkel.

Mvh
    Martin

• #17   4. aug 2008 ok.... og hvis det er de to der for strøm fra den samme spole der går ned , så er du sikkert på rette vej.......
    men for at spare dig tid og penge prøv at skifte om på de spoler du har.... og se om problemet flytter sig over på de 2 andre cylender...

så ved du hvar du skal bruge penge på

my 5 cent

• #18   17. aug 2008 Hejsa,

Her kommer lige sidste nye opdatering:

Nu har jeg prøvet at bytte rundt på tændspolerne, men det er stadig de samme cylindere, der går ned (1 og 4). Kan jeg dermed konkludere, at det er tændingsboksen, det er galt med, eller kan det være andet? Tændrør er skiftet, kabler er checket etc.

Mvh
    Martin

• #19   17. aug 2008 jeg ville prøve med en anden cdi. De fås på www.ebay.co.uk til mellem 30-50 pund.

• #20   25. aug 2008 Problem løst smiley

Jeg fandt en brugt tændingsboks fra en GPZ 600, og satte den på. Nu kører den som den skal igen. Kørte 900 km i Norge i weekenden uden problemer. Tak for hjælpen til alle!

Mvh
    Martin

Kommentér på:
GPX 600 går periodisk på 3 cylindre

Annonce