799 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Mc hopper ved 60km/t Mc hopper ved 60km/t

Jeg har lige købt mig en CB400 fra 76 og er rigtig glad for den, men den det lille problem at den hopper fra 50 til 70km/t og ret kraftigt, det føles som om fælgen har et fladt stykke, men den køre fint over 70 så det kan jo ikke være problemet?
Bagstøddæmperne er færdige og forgaflen lækker en smugle, men er det hvad der er galt her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc hopper ved 60km/t
  • #1   9. sep 2008 har den stået på dækkene længe - for så kan de godt blive flade der hvor de har "trådt" på underlaget.....
    Ellers kan det være at de er ude af balance.
    Der er flere muligheder.

• #2   9. sep 2008 Typisk problem når kæden er slidt eller stiv i leddene

• #3   9. sep 2008 altså hvis det føles som om den hugger

• #4   9. sep 2008 Hm hvis hjulene var trådt ville den så ikke hoppe hele tiden?
    Nej den hugger ikke, den hopper, kunne også sige den ryster med det er så meget så den hopper smiley
    Er kun i styret jeg mærker det...

• #5   9. sep 2008 slør i kronrør eller du skal have afbalanceret hjulene. Min gjorde det også engang, jeg mener det hjalp at få dem afbalanceret.

• #6   9. sep 2008
    Det er med sikkerhed din afbalancering af dit hjul der gør det...... alt andet af de ting der bliver nævnt, vil være der hele tiden i større eller mindre omfang.. et U afbalanceret hjul gør lige netop det du der forklarer ...

mvh

• #7   9. sep 2008 Ah great, så vil jeg få gjort det imorgen smiley

• #8   9. sep 2008 nu er det jo så jeg ser at den har tråd-egere

og jeg har fået at vide at de skal efterspændes 1 gang om året (efter behov selvfølgelig)

eller bliver fælgen skæv, jeg ved fra min egen at en skæv fælg ikke nødvendigvis kan mærkes hele tiden, min føles helt fint fra 0-50 50-80 der begynder den at hoppe i sædet, når jeg accelererer, men over 80 så føles den som normalt, selv ved top hastighed er der intet at mærke

• #9   9. sep 2008 så det vil være en go idé at pille hjulene af og se om de er blevet skæve og evt få den justeret ind igen, samt en afbalancering

• #10   24. sep 2008 Resonans!

Når du skriver, at det er defekte støddæmpere bagpå, og også en utæt forgaffel, så er der stor sandsynlighed for at det er fordi at ubalance i hjulene giver anledning til resonans - ubalance, som ikke bliver dæmpet. En afbalancering af hjulene vil helt sikkert hjælpe på dette fænomen, men det forbedrer ikke støddæmpernes evne til at holde dækkene i kontakt med vejbanen, så mit bud vil være at få ordnet begge dele. Så er vi fri for at se et indlæg om 14 dage, hvor du har mistet biken i et sving eller ikke har kunnet bremse.

/Jens

Kommentér på:
Mc hopper ved 60km/t

Annonce