2.770 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

MC "hopper" ved 80km/t MC "hopper" ved 80km/t

Var lige oppe og få synet min CB500F her til morgen, men på turen derop begynder den at nærmest lave små hop med styret, så hele mc'en føles som at køre på en meget bumpet vej...

Det forsvinder sådan lidt efter lidt ved højere fart, men hvad kan være problemet? (den gik forresten gennem syn uden problemer)

Den fik nyt baghjul på den anden dag, men føles som om det er forhjulet der laver numre smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC "hopper" ved 80km/t
  • #1   3. aug 2009 Er hjulene afblancerede?

• #2   3. aug 2009 Fik lige snakket med ham der lage hjulet på, og nu siger han så pludselig at han ikke kunne afbalancere det fordi tandhjulet stadig var på smiley

Nå men så går jeg ud fra det er problemet...

• #3   3. aug 2009 hmm...det troede jeg man kunne regulere for. Men kan være det er derfor, hvis det er det eneste du har ændret fornylig

• #4   3. aug 2009 nej det har sandsynligvis ikke noget at gøre med afbalancering..... og slet ikke vad lav fart.... under 120 km/t... og det vil føles som om at den ryster.... tror dit dæk er slidt forkert eller din fælge er ægget eller lignende. Det kan også være slør de forskellige steder... men afbalancering tror jeg næppe...

• #5   3. aug 2009 Det kan være at dækmontøren har lavet ged i det... tabt fælget eller hva ved jeg. Jeg plejer ikke at få afballanceret mine dæk, for jeg kan ikke li' de klodser. Jeg kan ikke mærke hopperi eller bumperi af betydning...

• #6   3. aug 2009 Var den hoppen forfra, eller bagfra (mærkedes mest i sty eller sæde)??

tror ikke på at det er afballanceringsklodserne, ved 80 lydder det mere som dækfejl/skade

• #7   3. aug 2009 Eller hjullejer..

• #8   3. aug 2009 Har selv oplevet noget der minder om det du fortæller, cyklen "hopper/rykker" når den triller. Det viste sig at være min kæde der var for stram og så var der kommet et stift led.

• #9   3. aug 2009 Hey fedt... hopper den højt, for så kan du da tjene penge på det i cirkus smiley

Gas til side... check først om begge hjul har vægtklodser - ellers ville jeg nok starte dér...

• #10   3. aug 2009 tjek af baghjulet sidder lige på fælgen, hvis det ikke sidder ordentligt nede i fælgen så vil den hoppe. det gør min også og det er derfor. jeg kan mærke det længsomt tiltage fra 60 km/t op til 90. derover opgiver støddæmperen af følge med og så mærker man det ikke så meget mere. desværre betyder det jo så nedsat vej greb. så det er ikke noget jeg vil anbefale slet ikke til sving.

• #11   3. aug 2009 Føles som om det kommer fra styret... Men var lige ude og tjekke baghjulet, føles lidt som om der kunne være slør i baghjulet, men igen føles som forhjulet

• #12   3. aug 2009 jeg troede til at starte med også at det var forhjulet. klod mcen op og kør hjulet rundt. bevæger dækket sig lidt op på et enkelt pinkt så er det nok det.

• #13   3. aug 2009 Prøv at tjekke om dit nye dæk sidder rigtigt på fælgen, har selv prøvet et par gange at dækket ikke er helt på plads på fælgen. Der er en tynd "streg" på dækket næsten helt inde ved fælgkanten, den "streg" skal være parallel med fælgkanten hele vejen rundt på begge sider. Se evt. billedet her (link fjernet) der kan man se kanten parallel med fælgkanten.

• #14   4. aug 2009 klaus. nemlig

• #15   4. aug 2009 Klaus er inde på noget, dog kan det stadig være afbalanceringen. Men så skal dækket godt nok være noget uligevægtigt for at hoppe ved den hastighed.

At tandhjulet sad på er da den lammeste undskyldning, sidder jo løst (sammen med fæstet) ned i shockkoblingen, så det kan tages helt ubesværet med håndkraft!!!!

Kommentér på:
MC "hopper" ved 80km/t

Annonce