{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  triumph speed twin "53"
  • #1   18. nov 2005 Både Indsugnings- og udstødningsventilerne skal være 0,0254 mm ved kold motor. En Speed Twin har alu topstykker. Hvis dette ikke er tilfældet og den har støbejernstoppe, er afstanden 0,1016 mm ved udstødning og 0,0508 mm ved indsugningen.

    Jeg plejer at spænde justeringsskruen ind så den rører ved ventilen og derefter dreje den en kvart omgang tilbage. Dette virker også fint.

    Skriv endelig hvis du mangler mere info.


  • #2   19. nov 2005 Det er vist noget sludder jeg fik skrevet her.
    En speed Twin har standard støbejerns topstykker og ikke alu.


  • michael s
    michael s Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   20. nov 2005 Tak for hjælpen... men kan du så også svare på dette...?
    der sidder et ca 12 mm rør på krumtaphuset bag kædehjulet på motoren. ved du hvad det er til....? Skal det være forbundet til noget. Kort efter start kommer der lidt olie ud.


  • #4   20. nov 2005 Det er ånderøret. Den skal forbindes med et stykke slange der går ind til primær kæden. Når motoren så kører og der kommer overskudsolie ud, så smører det primærkæden.

  • michael s
    michael s Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   2. dec 2005 ved nogen om der skal være laderelæ på en triumph speed twin 1953.. der er nemlig ingen på min og den lader med 9,5 volt.
    Derudover hvilken slags motorolie skal der bruges til den...?


  • #6   3. dec 2005 Du skal have et laderelæ på den. Ellers brænder du akkumulator og pærer af. Du kan købe et elektronisk laderelæ der er beregnet til 6 volt og + til stel hos E. S. Elektro, København, tlf.: 3585 4080. De er lidt dyre, men alle pengene værd!
    Ang. motorolie må du ikke bruge en der er for tynd. I Haynes reperationshåndbog anbefaler de 20W/50.


  • Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   29. jul 2007 Ånderøret fra moteren kan, men må ikke forbindes til primærkædehuset. Så lukket man for begge åndehuller !!!!! Altaå Altså. Prøv at starte, og der vil komme tryk ud af begge, man får kun ekstra oliespild ud af dette, da det så vil komme ud mellem dæksel og moter, her sider der bare en skivepakning, det virker kort, men bruges kun ved syn. Sæt en slange på, og før den op under sædet, der er ikke tryk til at sende oliedryp derop, og det som bliver blæst op, render tilbage igen!

Kommentér på:
triumph speed twin "53"

Annonce