4.694 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

GS 500 problemer omkring benzin, help. GS 500 problemer omkring benzin, help.

Hej folkens

Jeg har sådan haft lidt små problemer med min ellers stabile GS 500..

Det er 260 km siden jeg har tanket, og den begynder at gå ud og tabe fart (den står på ON når jeg kører). Eneste måde at få liv i den igen, er at skifte på RES, så kører den fint igen.

Jeg formoder ON er fuld hane, RES er reserve, men hvad er PRI så?

Jeg synes at kunne huske at køre omkring 400 km før den begyndte at hakke og ville over på RES.

Det begynder med at motoren taber hastighed, og begynder at små hakke for så at gå ud, derefter kan den ikke startes før jeg har skiftet over på RES.

Jeg har forsøgt at se om der løber noget gennem slangerne men de er helt mørke så det er helt umuligt.

Første tanke er at den løber tør for benz, men når jeg tanker den kan der kun være en 9-10 liter før den er fyldt..

Så jeg er lidt på bar bund.. er det brandstof filteret ? og sidder der mere end 1 da den jo kan køre videre hvis jeg skifter hane? Er det noget slam et sted? igen, den kører jo videre hvis jeg skifter hane...

Alle bud er velkommen..

På forhånd mange tak

Hilsen Poul


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GS 500 problemer omkring benzin, help.
  • #1   13. sep 2008 En anden ting er..

    Når den står stille en uge eller mere, hvad skal Benzin hanen så stå på ?

    Valget er RES (Øverst), PRI (Midt i) eller ON (Nederst)
    Hvorfor er der ingen sluk = off?

    /Poul


  • #2   13. sep 2008 vacuumhane + dårligt designet tank = dine problemer.
    Tror du husker forkert med de 400km, jeg kan i hvert fald ikke komme over 250 hvis jeg kører pænt...


  • #3   13. sep 2008 Og forresten med mindre du selv har sat et filter på så er det i hvert fald ikke der den er gal. GS'eren har ikke et benzinfilter org

  • #4   13. sep 2008 #LB

    Tak for dit svar.

    Hvad jeg har kunne søge mig på nettet samt herinde, så er det normalt at få sådan en GS'er til at gå omkring 20km/Literen og siden den har 20 liter i tanken så er 20*20 400.. Så er det også incl reservetank og det hele men ikke urealistisk eller hvad?

    Og hvis jeg kan smide 10 liter i tanken, så skal reservetanken være på 10 liter, det tror jeg bare ikke på? det lyder da helt i skoven...

    Nej har ikke eftermonteret et benzin filter, regnede det bare som en selvfølgelige, men det skal man ikke altid...

    Hilsen Poul


  • #5   13. sep 2008 PRI så ryger benzinen direkte til karburatoren - det er vistnok til at hvis du afmonterer tanken og skal have den startet.

  • Niklas J
    Niklas J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 13
    #6   13. sep 2008 de skole cykler jeg kørte på var gs 500

    dem tankede vi altid når triptælleren rundede 300


  • #7   13. sep 2008 On er almindeligt. Når der ikke kommer mere ud af den, skal den skiftes om til RES.

    Så det eneste problem du har, det er at du løber tør for benzin, og skal have den på reservetanken.


  • #8   13. sep 2008 I skal alle have tak for jeres indlæg, men læs lige en ekstra gang hvad jeg skriver...

    Når jeg fylder den op kan der kun være omkring 10 liter.. Dvs reservetanken skulle være 10? der står 3.5 liter i bogen, så tror ikke forbruget er så stort.. vi snakker 10 km / literen, det kan jo ikke passe på en 500 cc motorcykel på lange ture...


  • #9   14. sep 2008 På min Gs´er er reservetanken ca 7 liter.

    Og GS´erne har ry for at have en temmelig stor res. tank.

    PRI er til hvis du f.eks har haft den stået vinteren over og der bare ska "pumpes" noget benz i karburatoren. På Pri får den benz på begge slanger fra tanken (Både ON og RES) - hvis det blir efterladt der kan der være chance for at karb´en oversvømmer og fylder cylindrene med bezin så du ikk kan starte.
    (Har selv prøvet dette)

    At den står på ON hele tiden burde ikk være noget problem hvis slangerne er tætte og din karburator er iorden, da svømmerne vil lukke for benzintilførelsen når svømmehuset er fyldt op.


  • #10   14. sep 2008 #Schott H

    Er det en standard tank du har på din?

    for alle steder jeg har søgt står der 3.5 liter reserve...

    (link fjernet)

    Tak for det med ON og PRI, det må jeg huske.

    Nogle ide omkring mit problem?

    Hilsen Poul


  • #11   14. sep 2008 Poul :

    Kigger man på Suzuki´s egen side med modeloversigten for alle GS´ere gennem tiden står der nederst på siden at generelt for dem alle er tank kapaciteten 17 Liter hvoraf 3,5 liter er reserve tank - Hvilket så giver 13,5 Liter til alm tank - Dette vil så give ved ca 20 km/literen 270 km på en tankfuld.

    Så det dokumenterer vel meget godt hvorfor du kun oplever at kunne køre 260 km på en tankfuld.

    Link til Data for ovenstående påstand :

    http://www.suzukicycles.org/GS-series/GS500E.shtml




  • #12   14. sep 2008 Ang. Min tank var det hvad jeg havde fået at vide den havde ... men havde nu ikk lige tjekket info - Da jeg sjældent løber tør ... hehe


  • #13   14. sep 2008 #Schott H

    Jeg forstår det nu som de 17 liter plus reserve..

    Det passer også bedre med der bliver skrevet 20 liter på mange andre sider

    http://www.gstwin.com/gs500_specs.htm
    http://www.discountnewbikes.com.au/suzuki/gs500/suzu08ef.aspx
    http://www.motorbike-search-engine.co.uk/2005_Bikes/suzuki_gs500f.php

    og 17 * 20 km / literen er 340, så jeg mangler 100 km et stede...

    skal lige se om der står noget i min manual omkring liter mål i tanken..

    Hilsen Poul


  • #14   14. sep 2008 Har lige været mc-revyen igennem - i 2000 har den 17 liter, heraf 3 res., derefter har den 20, heraf 3 res...

  • #15   14. sep 2008 #Magnus W

    Tak for oplysningen, det hjælper ikke at søge rundt når de sådan skifter ud hehe...
    Min er en 2005 så det må være 20 liter...



  • #16   14. sep 2008 Magnus :

    Vil det sige den på et tidspunkt får større tank .. ???
    I min Haynes står der nemlig også at den har 17 liter incl. reserve. som er på 3,5 liter.

    Poul M :
    Det er fint dokumentation. Men tror nu mere den har 17 Liter incl Res. - Dette forklarer vel også hvorfor du kun kører 260 km på en tankfuld ... ??

    Men alternativt er det jo bare at tømme en fyldt tank og så se hvor mange liter der kommer ud før du ska slå over ppå reserve, og så se hvor mange liter der kommer ud efterfølgende til den er tom.

    Så ved vi hvor mange liter der er i alm tank og reservetanken ... smiley


  • #17   14. sep 2008 Scott H
    Ja, den får fra 2001 en større tank, checkede ikke længere tilbage, da den omtalte her var en 2005...


Kommentér på:
GS 500 problemer omkring benzin, help.

Annonce