Er der en Virago ejer der kan hjælpe? {{forumTopicSubject}}
Min maskine (750 virago fra 86´) kører nogenlunde i tomgang, men efter at have smagt på asfalten i nogle få minutter sætter den af på forreste cylinder. Det sker især når jeg gasser op eller ned. resten af turen vil den så hoppe på igen og så sætte ud med jævne mellemrum - den går dog bedst hvis man holder en fast gas. Jeg har haft fat i lidt af hvert: renset kaburator, skiftet tændrør, tjekket tændrør, blokkeret den der saltbøsse-ligende fætter der går i kaburatoren, tjekket vakum i tanken, stirret på den og truet af den, men jeg er snart ved at løbe tør for idéer.
Jeg tænker ummiddelbart at det enten er en ventil der ikke åbner sig helt, eller den box der sender signal til tændspolerne om at lave noget.
Inden jeg begynder at smide penge ud af vinduet tænkte jeg om der er en anden virago-ejer som tør låne mig sin box i en dags tid så jeg kan få bekræftet/udelukket den som problem?
Hvis folk eller vil kloge sig på problemet er de meget velkomne - min tekniske kunnen som sproglig student rækker desværre ikke så langt ud over evnen til at bande over cyklen på flere sprog
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 1.404
(link fjernet)
Det andet er sgu for surt når man godt vil ud og trille på sin bike håber snart at du får styr på problemet
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Jeg tror, at det hjælper, og det koster ikke en klejne.
Når din cykel bliver varm, stiger modstanden i spolerne med temperaturen. Har du en skidt forbindelse, så går gnisten ikke regelmæssigt.
Lykkes dette ikke, så kig godt på dine membraner, men jeg hælder mest til forbindelserne.
Din CDI tror jeg ikke på i første omgang. De holder nærmest evigt på disse maskiner, hvis man ikke ligefrem ødelægger dem med større kortslutninger
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 1.404
Jeg er også lidt træt af det fordi det var mig der var med ham nede og hente den da han købte den og sagde den kørte fint, ja ja det gjorde den også hele vejen hjem og senere til syn, den meget mystiske fejl er dukket op senere.
Er der en Virago ejer der kan hjælpe?