{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye bremseklodser
  • #1   20. sep 2008 Uden selv at have hørt om bløde eller hårde.

så er jeg pænt sikker på at hvis det findes.

så kan det også kaldes sports eller komfort.

fordi hårde kan tåle mere varme og de gripper bedre fart. men kontant bremsning.

hvor imod bløde har ikke lige så meget grab men tilgengæld så er de mere behalige til daglig kørsel.

• #2   20. sep 2008 forskellen er om de smadrer dine bremseskiver langsomt eller hurtigt smiley ihvertfald hvis vi snakker organisk / sintermetal klodser

• #3   20. sep 2008 de "bløde"
    SBS Street er en keramisk bremsebelægning, der er karakteriseret ved stabile bremseegenskaber under alle forhold f.eks. våde veje, skiftende temperaturer og forskelligt bremsetryk. Belægningen er endvidere karakteriseret ved god komfort, lang levetid og skånsomhed over for slid på bremseskiven.

de "hårde"
    SBS Street Excel sinter metal belægningen tilbyder en perfekt kombination af ”fadefri” bremseevne, høj termisk stabilitet og stor bremsekomfort. Den udviser stabile bremseegenskaber uanset forholdene og giver kun begrænset slid på bremseskiven. Hertil kommer, at tilkøring ikke er nødvendig.SBS Street Excel anvendes til nyere og større sports-, touring- og custom-motorcykler, som fra fabrikken er udstyret med sinter metal bremseklodser.

udover dem er der mere ekstreme klodser som primært er til ræs.

mvh Jesper

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #4   20. sep 2008 Du bør vælge sintermetal klodser - SBS / EBC / Galfer.

Ja de tager en smule hårdere fat i skiverne, som giver meget bedre føling og større bremseeffekt med mindre tryk på grebet.
    Det er noget pladder at sige de slider mere på skiverne, for hvis det er den samme vægt man skal bremse ned fra samme hastighed, trækker man jo tilsvarende mindre i bremsegrebet, så mon ikke forskellen i slid er til at overse?

Jeg bruger mine bremser hårdt, kører altid med Galfer sintermetal klodser, og mine skiver er slidt 0,2 mm på 62.000 km...
    De må slides 1,0mm før de er under minimum, så der er sådan set stadig en hel del tilbage i dem, forudsat min kørsel er lige så hård fremover.

• #5   20. sep 2008 "Det er noget pladder at sige de slider mere på skiverne, for hvis det er den samme vægt man skal bremse ned fra samme hastighed, trækker man jo tilsvarende mindre i bremsegrebet, så mon ikke forskellen i slid er til at overse?"

hvis vi nu tog den ud til ekstremer og monterede en hårdmetal fil i stedet for klodser, ville det nok være lidt mere tydeligt. sliddet er ikke bare afhængigt af vægt og negativ acceleration, men også af både skivens og klodsens overflader og sammensætning.
    SBS selv skriver jo at de keramiske er udviklet med lang levetid for øje. så mon ikke der ER en forskel, hvis de har optimeret bremseeffekten i forhold til slid, i stedet for bare at optimere bremseeffekten? smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #6   20. sep 2008 Nu tager jeg blot udgangspunkt i mit eget eksempel, da jeg ikke er teoretiker men praktiker.

Suzuki foreskriver udskiftning af skiverne efter ca 100.000km da de vil være slidt ned der - men det er jo forudsat at man bruger originale klodser. Det synes jeg strider lidt imod at sintermetal klodser skulle slide mere på skiverne end normale organiske.
    Jeg ved ikke om mine er de bløde eller hårde men jeg slider et sæt op på ca 25.000km, og de bider som en pitbull i en svinekotelet fra de er iskolde & drivvåde, og lige til skiverne bliver mørkeblå af varme.

De har mine varmeste anbefalinger, med andre ord - og smid så et sæt stålarmerede bremseslanger i puljen, så er der kontrol og reaktion for alle pengene.
    Det er mig en gåde hvorfor disse ting ikke er standard på alle cykler...

• #7   20. sep 2008 ja stålarmerede slanger det er dælme noget der kan mærkes. det er fandme gode penge givet ud.

• #8   20. sep 2008 Jeg ville som tidligere foreslået af andre smide nogle armerede bremseslanger på og smide Galfer sintermetal klodser på.
    Evt. Galfer skiver hvis de skal skiftes alligevel.
    Du kan lige ringe til mig I eftermiddag Alexander hvis det er.
    Så skal jeg nok få fat i noget godt grej til dig.. smiley

• #9   20. sep 2008 kan ikke helt forstå hvad forskellen skulle være når man kommer stålarmerede.

nogle kan forklare det?

• #10   20. sep 2008 Ved almindelige bremseslanger udvider gummislangen sig lidt når man bremser, og man får derfor ikke ligeså kontant og hurtig bremsning! Stålarmerede slanger udvider sig som sådan ikke og man får derfor bedre føling med bremsningen og bedre bremsning!

• #11   20. sep 2008 Tak for alle svarene smiley
    Lasse, vi kan altid snakke om det når tiden er til at jeg skal skifte.. pt intet job, ingen penge, så skal lige have lidt i sparebøssen først smiley

Kommentér på:
Nye bremseklodser

Annonce