{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

ionas N
ionas N
Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 5

Klikkende lyd fra ventil dækslet (Suzuki gz 125 marauder) {{forumTopicSubject}}

Jeg går og bøvler lidt med at finde ud af hvad der gør at motoren siger en klikkende lyd fra ventildækslet (du kan høre lyden her https://youtube.com/shorts/HLmyqukpj2A beklager det blev en shorts video)

Jeg har haft en god mekaniker til at justere ventiler og knastkæde opstrammer for mig så det burde ikke være det der er galt.

Lyden kommer mest fra toppen af ventildækselt (pinpointet med en skrue trækker op til øret)

Har vedlagt et billede hvor man kan se en smule skævt slid på vippe armen til udstødnings ventilen men ved ikke om det kan være normalt

Forslag til hvad man kan undersøge som det næste vil være meget værtsat

Den dyb lidt dybere lyd man også kan høre har jeg fået at vide det skulle være normal gearkasse lyd. Men ved self ik helt om det også er normalt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klip hæk 2.000 kr.
  • Opsætning af 65 tommer TV 700 kr.
  • Skift af 4 teglsten - teglsten haves 2.000 kr.
  • Montering af lamper og evt mindre EL opgave 1.500 kr.
  • Reparation af Geberit toilet 1.200 kr.
  • Hjælp til samling af møbel søges – Vejle 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klikkende lyd fra ventil dækslet (Suzuki gz 125 marauder)
  • Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 75
    #1   16. jul Hej Jonas. Ved kig på foto ser det ud, som om der er rivninger i godset, hvor knastaksler løber. Måske også rivninger på vippearme. Det er skidt tegn og tyder på svigt i smøring. Enten har motoren kørt uden olie eller utilstrækkeligt olietryk. Du kan gøre dig selv en stor tjeneste v kontrol af olietryk og at olien også reelt når frem til lejer i toppen. Tikkelyden bekymrer mig. Lyder ikke godt. Motoren bør summe som en symaskine. Prøv at mærke efter, om der er slør i vippearmene. Hvis du ikke selv har fagligheden må du søge til professionel. Pøj pøj og skriv gerne når du har fundet årsag. Vh Poul

• #2   22. jul Lydeer da slemt din motor ! Nok ny knast og vippe arme + ventiler .
    SE stempel efter + ny olie smiley

• ionas N
    ionas N Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 5
    #3   22. jul (til Bent J) Har prøvet at skifte knasten til en anden jeg havde liggende, det har dsv ik hjulpet. Olien var forresten fyldt med en masse metal flager sølv og sorte samt det var magnetiske.

• #4   22. jul sølv iolie er alu. stål magnetisk ventiler +stempel ringe evt. foring i cylinder . skil det hele igen , synd for dig . smiley

Kommentér på:
Klikkende lyd fra ventil dækslet (Suzuki gz 125 marauder)

Annonce