Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til folk med PVM fælge
  • #1   26. sep 2008 alle steder jeg har læst om dem (mange steder) bliver de priset højt for forskellen som kan mærkes ved at man bliver trukket tilbage på sædet :o)
    mange steder bliver der sagt at det er en meget priseffektiv tuning, i forhold til powercommander, udstødning osv..


  • #2   26. sep 2008 Ja er jo klart når rotationsmassen bliver mindre men hvad med holdbarhed og køreegenskaber?

  • #4   26. sep 2008 hehe kunen godt være man skulle invistere smiley

  • #5   26. sep 2008 Jeg er godt tilfreds med mine må jeg sige.

    Og fortryder på intet tidspunkt købet. Den er noget sjovere i sving nu end før.. smiley


  • #6   27. sep 2008 Simon:

    Uanset mærke, så er letvægts fælge klart det bedste man kan gøre for en mc´s køreegenskaber.

    Men som Jesper J siger, kører du kun ligeud, så glem dem. Det er når cyklen bevæger sig det mærkes.

    Det vrøvl Jesper (vejle) fik fyret af, er forhåbentlig fredagsøllene der taler smiley

    -
    Morten
    (selv på PVM)


  • #7   27. sep 2008 okay så accelerationsmæssigt er der ikke ngoet at hente?

  • #8   27. sep 2008 Morten

    jeg resumerer blot hvad jeg har læst 30 andre steder på nettet.
    og i øvrigt er teoretisk rigtigt i henhold til bogen "motorcycle chassis design: the theory and practice" og fysikken i al almindelighed.
    mindre roterende masse = hurtigere acceleration.

    (om det så er noget der mærkes i det virkelige liv, er blot udsagn fra ihvertfald 30 andre mennesker som kører med det)


  • #9   27. sep 2008 "okay så accelerationsmæssigt er der ikke ngoet at hente?"


    tjaaah prøv at høre drag-racerne herinde, hvorfor de piller den ene skivebremse af deres forhjul smiley og hvorfor netop dé 1500 gram betyder så meget mere end de andre der ikke snurrer rundt smiley

    Mvh Jesper


  • #10   27. sep 2008 hehe spørger bare jesper:D Skal jo lige vide om det bliver min julegave til jul:D Uha vil fylde godt under træet:S

  • #11   27. sep 2008 tjaah de vil sikkert også udgøre verdens fedeste juletræs-fod smiley

  • #12   27. sep 2008 hehe tja var da også en mulighed:D

  • #13   27. sep 2008 Jesper (vejle)

    Det er klart at i teorien, har den mindre roterende masse indvirkning på accelerationen.

    Men i virkelighedens verden, er en letterer pumpet 1000cc alligevel mere end de fleste magter i en acc. test. Så tvivler på at den teoretiske fordel som de besidder kommer i spil der.

    Åbner man rullen for en 170++ hk maskine i de første 3 gear, er det boller, teknik, og erfarin der afgør hvor hurtigt man kommer fra land.

    ang. DragRace, de kører forlænget svingere, og 0,001 sekund afgør forskellen på 402m.

    Men tro mig indenfor DragRace mærker en newbee heller ikke forskel på roterende masse.
    Han koncentrerer sig om at nedbringe sin reaktionstid, og så ellers holde rullen stram, når alle celler i kroppen siger BREMS.

    Min pointe er, at på forumer som dette, er der for mange internet teoretikkere som dig. I har læst en masse, men ikke afprøvet noget som helst i virkeligheden, og derfor er jeres, omend nok så velmenende råd, værdiløse.

    Sagt på rent dansk, i aner ikke hvad i snakker om, og det er skam fair nok. Men så lad være med at give gode råd, ud fra det i har læst, eller hørt.

    Tag f.eks. snakken om lette hjul kontra alm. Det er mit bud (og det bakker jeg gerne op) at du ikke på en baneracer, ville kunne mærke, endsige udnytte forskellen af et sæt letvægtshjul på en bane, hvor det svinger meget.

    Alene adrenalinen, og farten fylder kroppen med de sanseindtryk den kan modtage på en gang.

    Men hvis du tvivler på mig, så skal jeg gerne arrangere 2 x 20min for dig på padborg park mandag. Så kan du få chancen for at afprøve teorien du har læst om.

    Er selv at finde i vejle, så lad os snakkes ved imorgen. Du skal gerne få 40min på min VM preppede 600, med henholdsvis std. og lette hjul.

    -
    Morten


  • #14   27. sep 2008 Uden at have den store forstand på det vil jeg dog give Morten "TEAM BASTARDS PlysDyret" : ret her, teori er godt, men intet slår go gammeldags viden og erfaring, og sommetider holder teorien heller ikke ude i den virkelige verden.. smiley

  • #15   27. sep 2008 Angående acceleration, læste jeg for år tilbage i det tyske motorcykelblad PS en test af lettere fælge. De testede fra 0-100 med standard og lettere fælge en Duc 916. Der var 3/10 sekund til forskel.

  • #16   27. sep 2008 Du kan måske være med til det fælleskøb der er igang, hvis du er hurtig..

    Hvem laver carbon fælge...?


  • #17   27. sep 2008 Venter til jul:) kan selv kontakte PVM hvis det er:)

  • #18   27. sep 2008 Simon: tja 0-100 siger nok ikke meget da næsten alle cykler ligger tæt men hvad med 0-200 eller 0-250??

  • #19   27. sep 2008 Morten
    det er klart at i praksis på gadeplan har den mindre roterende masse ingen indvirkning på accelerationen .

    du har også helt ret i at jeg på ingen måde ville kunne mærke forskel på accelerationen mellem almindelige og letvægts fælge. og naturligvis er teorien ubrugelig på vejen. ligesom forskellene mellem mærkernes 1000R modeller. ligegyldige forskelle. som forskellene mellem desmodromiske ventiler og almindelige.. ligegyldige forskelle.. som forskellene mellem big bang og almindelig stempelfordeling.. ligegyldigt..

    men derfor bliver de stadig diskuteret i både faglige og hårde toner på internetforums. og naturligvis er det omsonst, medmindre det er ingeniørerne selv der udvikler tingene der diskuterer.

    "Min pointe er, at på forumer som dette, er der for mange internet teoretikkere som dig. I har læst en masse, men ikke afprøvet noget som helst i virkeligheden,"
    hvis du lige gad læse min profiltekst til ende ville du se at jeg har vundet temmelig mange internationale forskningspriser, netop for hvad jeg afprøver i virkeligheden smiley


    "derfor er jeres, omend nok så velmenende råd, værdiløse."
    hvor ville verden være uden teoretikere som "os"? (naturligvis fører internet diskussioner til nul og niks, men i det store hele er det vel rimeligt afgørende at folk kan tænke teoretisk... hvis folk kun kan tænke pragmatisk går det hele ad H.. til, se bare romerrigets fald)

    "Men så lad være med at give gode råd, ud fra det i har læst, eller hørt."
    hvis man ikke må give råd ud fra en mentor-bog med veletablerede facts, målt med professionelt udstyr, underbygget tusindvis af gange, af dybt intelligente og veluddannede professorer, med en lang karriere indenfor præcis det omdiskuterede emne (Tony Foayle & Vic Willoughby), hvad hulen skal man så give råd ud fra?
    ens egen fornemmelse af acceleration?
    så bliver det da temmelig lidet faktuelt gør det ikke?

    anyhow, hvis vi skal holde os til pragmatikernes syn på sagen, så er du den eneste jeg har hørt give udtryk for at der ikke er mærkbar forskel i accelerationen.

    så for mig at se er der 30+ motorcyklister med praktisk erfaring, minimum 2 (+ stort set alle deres kollegaer) veluddannede professorer med praktisk erfaring, og fysikkens love på den ene side af vægten, og "TEAM BASTARDS PlysDyret" med praktisk erfaring på den anden side. (det skal godt nok være en stabil fod på den vægt for at den ikke vælter, hva?)


    Mht. dit meget fristende tilbud, må jeg nok takke nej. jeg er på intet plan klar til ret meget mere end 60-70 heste. derimod kunne jeg vældigt godt tænke mig en tur på din husaberg! det er meget mere lig det jeg har erfaring på (bortset fra dækkene)... og så er jeg helt vild med enstampere:)

    Mvh Jesper


  • #20   27. sep 2008 Alle der har bare rodet lidt med motorsport kender denne formel...

    1 kg roterende vægt bliver til 10 kg vægt der skal flyttes..

    Det er samtidig simpelt teori at lette hjul giver bedre ACC og bedre styre en skaber... og ja som flere har været inde på hvis ik man kører bane eller ofte kører svinture så er det spild af penge... kombiner dette med en affjedring der er sat rigtigt op så er der RIGTIG meget køre underholdning at hente...


  • #21   27. sep 2008 Når nu Dragster-motorcyklernes forhjul ikke har kontakt med underlaget ret mange meter af sådan en 402 meter, hænger det ikke rigtigt sammen, bortset fra indflydelsen på cyklens samlede vægt/kraft forhold....Store dele af det at kunne køre hurtigt på en mc er psykisk betonet, og tror du at det du ændrer har en positiv effekt, virker det ofte... På en cykel som min vil lettere fælge helt sikkert få en kedelig effekt på accelerationstiderne op til ihvertfald 230-240 km/t.....Dette må gælde alle maskiner der har rigeligt med krafter til at holde forhjulet i luften under acceleration.... Tror nok de fleste racerkørere kunne tænke sig et 10 kilo tungere forhjul ned til første sving....Når det så er sagt, synes jeg altså det er fed blingeffekt med "lette" fælge. Overvejer det selv...

  • #22   27. sep 2008 Jesper(vejle))

    Nu havde jeg læst din tekst, og er ikke i tvivl om at du ville kunne sætte en praktisk test op til at understøtte teorien. (som vi i øvrigt er 100% enige i)

    Min pointe var, at der på forums som dette ofte indfinder sig "magasin teoretikere" nemlig dem der danner sig en mening om en given løsning, ud fra det de har læst i de kulørte MC blade.

    Og den er stort set værdiløs, da den ofte mangler relation til daglig brug / behov og præstationer.

    Men mht. givne påstand om lette hjuls effekt på accelerationen er vi skam IKKE uenige. I teorien og tildels praksis vil de give en hurtigere acc.

    Men forskellen mellem de lette og std. hjul, viser sig først klart når der er fuld gas på maskinen, og hvor mange kan sende eks. en zx10r fra land med fuld rulle?

    Men ja, tester du det på eks. rullefelt, eller Kim Phillips racer, vil det tydelig ses på data loggeren.

    Min pointe er bare, at formår man kun at sende maskinen afsted med halv gas, så er pengene bedre brugt andetsteds.

    Men så snart man så begynder at svinge bare en smule, der overrasker de så vildt..

    Mht. mit tilbud. Det er nu ingen sag at styre 120+Hk når det er lukket anlæg, og man ellers bruger hovedet.

    Nu er min husaberg desværre blevet solgt i forgårs, men har rigeligt med en-stampere på slicks, og du skal være velkommen til at prøve sådan en på bane. Men pas på, det er vanedannende....

    På disse maskiner, med deres lave egenvægt, relativt svage motorer, og de snørklede baner vi kører på er der til gengæld ENORM effekt af bare så simpelt en ting, som at køre uden slanger.

    Kulfiberhjul transformerer sådan en maskine uhyggeligt meget, så meget at man skal ligge sin kørestil om!! De står også på min ønskeseddel, men julemanden har sku glemt mig smiley

    Men jepser, jeg er på ladegårdsvej. Du kommer bare forbi, så kan vi aftale tid til en prøvetur på en SM.


Kommentér på:
Til folk med PVM fælge

Annonce