859 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Klar til at køre :-) men ventil hænger Klar til at køre :-) men ventil hænger
Så har jeg omsider fået rigget dyngen til, og den startede som en mis, da først batteriet var på. Og jeg har ikke engang ladet batteriet overhovedet i vinterens løb.
Fik også tjekket ventiler. Den ene af de fire er alt for stram, mens de andre står præcist, som de skal.
Kan det mon skyldes en justering eller kulden (den har stået udenfor under dækken)? For det er da underligt, at de andre tre ventiler overhovedet ikke har givet sig en my de sidste 20.000 km, og denne ene skulle være klappet helt ned.
Skal selvfølgelig have tjekket igen, men indtil videre kører jeg lidt videre på den.
0 synes godt om
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Hvis ja, så juster spillerummet og få målt kompression, så er den nok ikke længere.
Ventilerne brænder sig op gennem toppen med tiden, hvorved spillerummet forsvinder. Der er ingen der garanterer dette går lige stærkt for alle ventilerne. Du skal have et spillerum - ellers har du ikke sikkerhed for at ventilen virkelig lukker, altså ligger helt mod toppen. Dette er den eneste mulighed for at bortlede varme, og begrænses den, brænder ventilen.
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
Tak for kommentarer
Men jeg skal selvfølgelig nok have justeret og skiftet shims inden længe. Hvem der bare havde en justerskrue istedet for alt det besværlige shims-pjat.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Og, når der skal stilles, er der som regel kun en eller to, der er ude af spec.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
jeg ved ikke om det er fordi stilleskruerne måske ikke er helt nye mere?
Klar til at køre :-) men ventil hænger