859 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Klar til at køre :-) men ventil hænger Klar til at køre :-) men ventil hænger

Så har jeg omsider fået rigget dyngen til, og den startede som en mis, da først batteriet var på. Og jeg har ikke engang ladet batteriet overhovedet i vinterens løb.

Fik også tjekket ventiler. Den ene af de fire er alt for stram, mens de andre står præcist, som de skal.

Kan det mon skyldes en justering eller kulden (den har stået udenfor under dækken)? For det er da underligt, at de andre tre ventiler overhovedet ikke har givet sig en my de sidste 20.000 km, og denne ene skulle være klappet helt ned.

Skal selvfølgelig have tjekket igen, men indtil videre kører jeg lidt videre på den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.
  • Tagpap brænding 9.000 kr.
  • Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klar til at køre :-) men ventil hænger
  • #1   6. mar 2010 det er ikke smart at køre videre hvis ventilen står for stramt .........

• #2   6. mar 2010 Kan du trykke ventilen ned, hvorefter den kommer op igen??,

Hvis ja, så juster spillerummet og få målt kompression, så er den nok ikke længere.

Ventilerne brænder sig op gennem toppen med tiden, hvorved spillerummet forsvinder. Der er ingen der garanterer dette går lige stærkt for alle ventilerne. Du skal have et spillerum - ellers har du ikke sikkerhed for at ventilen virkelig lukker, altså ligger helt mod toppen. Dette er den eneste mulighed for at bortlede varme, og begrænses den, brænder ventilen.

• #3   6. mar 2010 Hello

Tak for kommentarer smiley Det mærkelige er jo, at de øvrige tre står aldeles nøjagtigt hvor de stod for 20.000 km siden. Hm.

Men jeg skal selvfølgelig nok have justeret og skiftet shims inden længe. Hvem der bare havde en justerskrue istedet for alt det besværlige shims-pjat. smiley

• #4   6. mar 2010 I gamle dage var det 5.000 mellem justering, med stilleskruer, idag er det vel 20-30.000?

• #5   6. mar 2010 Jeg måler mine en gang årligt, og normalt behøver jeg stille dem hvert tredie år. De sidste tre år har budt på 8000, 16500 og 12000 km.

Og, når der skal stilles, er der som regel kun en eller to, der er ude af spec.

• #6   7. mar 2010 På den forrige cykel jeg købte stod ventilerne helt håbløst - jeg måtte stille alle 16. og sæsonen efter købet stod to af dem helt skævt igen - de andre perfekt.

jeg ved ikke om det er fordi stilleskruerne måske ikke er helt nye mere?

Kommentér på:
Klar til at køre :-) men ventil hænger

Annonce